Padają sklepy komputerowe
W Polsce ubywa sklepów, a najszybciej zwijają biznes sprzedawcy sprzętu RTV i komputerów – wynika z analizy Bisnode D&B Polska dla Dziennika Gazety Prawnej.
Według danych Bisnode D&B Polska w 2014 r. z handlowej mapy kraju zniknęło 7 tys. sklepów (czyli średnio 19 dziennie) – ich liczba zmniejszyła się z 314 tys. do 307 tys. Punkty oferujące sprzęt RTV oraz komputerowy są numerem 1 pod względem spadków (-6,2 proc. rok do roku). Zostało ich niespełna 5 tys. Oznacza to, że do końca 2014 r. z rynku zniknęła niemal jedna trzecia sklepów, jakie działały w tej branży 5 lat wcześniej.
W detalu Bisnode D&B Polska odnotowała w ub.r. wzrost tylko w przypadku sklepów monopolowych. Najwyraźniej kryzys im nie zaszkodził.
Podobne aktualności
Retail mocniej trzyma się za kieszeń
Wyraźnie spadły wydatki na reklamy dużych sieci z elektroniką.
Coraz mniej sklepów komputerowych
W ciągu minionych 3 lat w Polsce ubyło prawie 800 firm zajmujących się sprzedażą detaliczną komputerów i oprogramowania – ustalił Rynkometr.pl.
Znikają sklepy komputerowe
Od początku 2012 r. do końca lipca zamknięto ponad 700 sklepów komputerowych. Ubywa także placówek ze sprzętem RTV i AGD.