Operator kupuje BlueSoft, żeby, jak zapowiada, tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm. Podpisano już wstępną umowę przejęcia 100 proc. udziałów w spółce. Jej wartość to ok. 200 mln zł. Z tego ok. 149 mln zł zostanie wpłacone po zawarciu transakcji, a reszta zależy m.in. od osiągnięcia celów finansowych w kolejnych latach.

BlueSoft specjalizuje się w tworzeniu aplikacji dla biznesu, zajmuje się też usługami integracji, analityką. Orange twierdzi, że dzięki przejęciu zyskuje kluczowe kompetencje dla rozwoju pełnej oferty w celu cyfryzacji polskich firm. Akwizycja ma pozwolić na tworzenie kompleksowych rozwiązań IT “end-to-end” zawierających – obok oferowanych przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dla przedsiębiorstw.

 

Orange konkurencją dla integratorów

Wiceprezes korporacji przekonuje, że poszerzenie portfolio pozwoli stworzyć przewagę grupy nad integratorami.

"Będziemy mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również nad firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi" – uważa Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska.

BlueSoft pozostanie odrębną organizacją w ramach grupy. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na jej czele będzie nadal dotychczasowy prezes zarządu. Podpisanie ostatecznej umowy nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na transakcję.

BlueSoft działa na rynku od 15 lat. Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów. Osiąga przychody na poziomie około 120 mln zł rocznie. Z usług spółki korzysta ponad 80 firm na całym świecie. Jej szef uważa, że wejście do grupy Orange to szansa na dynamiczny rozwój, także za granicą.

"Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka BlueSoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku"  – twierdzi prezes Wojciech Pawiński.

 

Korporacja chce podwoić przychody z usług ICT

Rozwój usług ICT w związku z cyfryzacją przedsiębiorstw to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 r. W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i bezpieczeństwo wzrosły o 16 proc. rok do roku. Jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił 73 proc.

"To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne rozwiązania cyfrowe." – twierdzi Orange.