Optymizm konsumentów w górę
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w lipcu wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł, w porównaniu z czerwcem, o 0,6 p. proc. i ukształtował się na poziomie 27,3, najwyższym od lipca ubiegłego roku.
Wśród składowych wskaźnika ufności konsumenckiej najbardziej poprawiły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (odpowiednio o 3,6 i 2,4 p. proc). Pogorszyły się jedynie oceny dotyczące dokonywania ważnych zakupów (o 3,8 p. proc.).
W porównaniu do lipca 2012 r. wartość BWUK obniżyła się o 0,3 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 2,2 p. proc. i ukształtował się na poziomie 32,4. Jednocześnie osiągnął najwyższą wartość od listopada 2011 r.
Podobne aktualności
Przetarg w GUS: 11,5 mln zł i dwie oferty
Wykonawcy to dwie firmy z Zabrza. Zaproponowali wyższe stawki, niż kwota jaką GUS przygotował na realizację zamówienia.
25 proc. polskich firm ma szybki internet 500 Mbit/s
Odsetek przedsiębiorstw podłączonych do szybkiej sieci wzrósł nieznacznie w ciągu roku.
10 proc. polskich firm sprzedaje na platformach e-commerce
Spadł odsetek przedsiębiorstw, handlujących poprzez własną stronę internetową albo aplikację.