Pojawiły się informacje, iż chińskie marki smartfonów – Oppo oraz OnePlus – zamierzają wycofać się z Europy. Takie informacje miał uzyskać jeden z zachodnich dziennikarzy. Najpierw rozeszły się wieści o opuszczeniu przez wspomnianych producentów wszystkich rynków na kontynencie, a następnie jedynie największych (Niemcy, Wielka Brytania, Francja). Oppo zaprzeczyło tym doniesieniom.

Rzecznik koncernu w Europie zapewnia, że Oppo pozostaje zaangażowane na wszystkich rynkach europejskich, a rok 2023 „rozpoczął świetnie”. Wprowadzono nowe produkty. Także przedstawiciel OnePlus wystosował dementi, deklarując kontynuowanie operacji przez markę na lokalnych rynkach w Europie.

Oppo poinformowało również w tym tygodniu o poszerzeniu zakresu usług serwisowych w Polsce, które świadczy firma MTCC Poland.

Chińska marka oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku na początku 2019 r.

Według danych Counterpoint Research w IV kw. 2022 r. dostawy Oppo w Europie (łącznie z OnePlus) spadły o 39 proc. r/r, co oznacza głębszy spadek niż całego rynku (-24 proc. r/r). Dało to tym markom 4 miejsce z 5-procentowym udziałem w rynku smartfonów na kontynencie, za Samsungiem, Apple’m i Xiaomi.