Oppo poinformowało o zawarciu umów dystrybucyjnych z ABC Datą, NTT System oraz TelForceOne.

Według Oppo jest to kolejny krok w procesie przygotowań do wejścia marki na polski rynek, który zaplanowano na I poł. 2019 r. 

W listopadzie br. Oppo zawarło z AB pierwszy kontrakt dystrybucyjny obejmujący rynek polski.

Według producenta wrocławska spółka jest nadal głównym dystrybutorem marki.

Head of Sales polskiego oddziału Oppo został Łukasz Łyżwa, który poprzednio był w ABC Dacie (2015 – 2018). Od 2016 r. z powodzeniem wprowadzał markę Xiaomi na rynek polski oraz krajów Europy Środkowej i Wschodniej jako Xiaomi Business Unit Director CEE. Wcześniej pracował m.in. w T-Mobile.

Oppo należy do największych światowych marek smartfonów. W 2017 r. było numerem 4 pod względem ilości sprzedanych urządzeń (za Samsungiem, Apple i Huawei) – według Counterpoint.

W III kw. 2018 r. według IDC uplasowało się na 5 pozycji (za Samsungiem, Huawei, Apple'm i Xiaomi) z 8,4 proc. udziału w światowym rynku, podobnym jak przed rokiem (8,1 proc.). W minionym kwartale Oppo sprzedało na świecie bez mała 30 mln smartfonów.