W ankiecie Opineo wzięło udział ponad 200 przedsiębiorców. Oceniali poszczególne platformy przyznając punkty w skali od 0 (’poniżej krytyki’) do 5 (’rewelacyjna’). Najwyższe noty uzyskał Shoper. Oto ranking najlepiej ocenianych platform wraz z punktacją:

1. Shoper – 3,98 pkt
2. IAI-Shop.com – 3,92
3. home.pl – 3,82
4. i-Sklep – 3,81
5. RedCart.pl – 3,78
6. Sote – 3,78
7. cStore – 3,73

Resellerzy przyznawali punkty platformom e-sklepów także w różnych kategoriach. Np. szybkość i sprawność pomocy technicznej jest najlepsza – zdaniem respondentów – w home.pl (3,95 pkt). Pod względem stabilności serwerów na topie jest i-Sklep (4,37), który również został uznany za najbezpieczniejszy (4,12) i wyróżniający się najwyższym poziomem obsługi (4,00).

Respondenci oceniali także platformy pod względem wysokości opłat. Zdaniem największej grupy resellerów ceny adekwatne do poziomu usług mają przede wszystkim Shoper (75 proc. głosów), IAI-Shop.com (71 proc.) i RedCart.pl (71 proc.). Najwięcej głosów jako zbyt droga platforma zyskał i-Sklep (37 proc.).

Zdaniem ankietowanych na zapytania i zgłoszenia e-sklepów najszybciej reaguje RedCart.pl (średnio po 1 dniu, 6 godz. i 14 min.). Najwięcej cierpliwości muszą mieć użytkownicy i-Sklepu (2 dni, 6 godz., 0 min.).