E-sklep z oprogramowaniem przygotował rankingi sprzedaży programów antywirusowych według danych z I kw. br. Wynika z nich, że w przypadku 5 badanych marek (F-Secure, Eset, G-Data, Panda, Symantec) zdecydowanie większą popularnością cieszyły się poszerzone pakiety takie jak „Internet Security” i „Global Protection” niż podstawowe typu „Antyvirus”. Otóż antywirusy stanowiły 19-29 proc. sprzedaży programów zabezpieczających (w zależności od marki), a pozostałe – 71-81 proc. Zdaniem sprzedawcy dysproporcje wynikają z niewielkiej różnicy cen między podstawowymi i rozszerzonymi pakietami. Dla użytkowników szczególnie istotne jest także bezpieczeństwo danych i transakcji internetowych. W zestawieniu porównano następujące antywirusy: F-secure Antyvirus, Eset Nod32, G-Data AntyVirus, Panda Antyvirus Pro, Norton Antivirus oraz – wśród pakietów rozszerzonych – F-Secure Internet Security, Eset Smart Security, G-Data Internet Security i Global Protection oraz Symantec Internet Security i Norton 360.

Jeśli chodzi o sprzedaż poszczególnych pakietów w Omegasofcie, to najpopularniejsze okazały się programy Symanteka – Norton Internet Security 2012 (19 proc. udziału) i Norton 360 6.0 (15 proc.). Trzeci był Kaspersky Internet Security 2012 (14 proc.). 

W e-sklepie w styczniu i lutym br. zbyt oprogramowania zabezpieczającego zwiększył się o ok. 20 proc. w porównaniu z ub. rokiem. – Wzrost ten można tłumaczyć kontrowersjami powstałymi wokół porozumienia ACTA, a w szczególności informacjami w mediach o działalności hakerów. Większa sprzedaż była reakcją klientów na napływające z mediów niepokojące informacje – mówi Krzysztof Żak z Omegasoftu.