OleOle: Polacy kupują coraz większe telewizory
W 2011 roku ponad 59 proc. klientów wybrało telewizory LED. Najpopularniejszy rozmiar to 32 cale – wynika z danych e-sklepu OleOle.pl.
Według e-sklepu najlepszym miesiącem w ub. roku był grudzień, kiedy to sprzedaż odbiorników TV zwiększyła się o 20 proc. rok do roku. W całym roku największy popyt odnotowano na modele LED, które miały 59 proc. udziału w sprzedaży, 26 proc. klientów wybrało LCD, a niecałe 15 proc. – telewizory plazmowe. Coraz więcej użytkowników decyduje się na sprzęt 3D.
Najchętniej kupowane są odbiorniki o przekątnej 32 cali. W przypadku modeli LED preferowane rozmiary to 32 – 40 cali, a jeśli chodzi o „plazmy” – 50 calowe – wynika z danych OleOle.pl. Coraz częściej użytkownicy poszukują większych odbiorników (46, 50 i 55 cali).
– Prognozujemy, że przed czerwcem sprzedaż sprzętu RTV znacząco wzrośnie, podobnie, jak miało to miejsce przed Mistrzostwami Świata w RPA w 2010 r. Wtedy odnotowaliśmy większe zainteresowanie telewizorami LCD i LED. Teraz zapewne uwagę będą przyciągać modele 3D – mówi Tomasz Żelazny z OleOle.pl.
Podobne aktualności
Trzy najpopularniejsze e-sklepy z elektroniką
Trzy marki dużych detalistów okazują się najbardziej znane polskim internautom. Co istotne, wzrosła liczba kupujących w sieci.
RTV Euro AGD: 7,5 mld zł sprzedaży, wyższe marże i zyski
Euro-net, właściciel m.in. sieci RTV Euro AGD, wyraźnie zwiększył sprzedaż i zyski w 2019 r. Twierdzi, że również w I kw. 2020 r. osiągnął lepsze wyniki niż przed rokiem.
Telewizory Sharp w nowej spółce
Sharp nabył pakiet kontrolny akcji Skytec UMC. W wyniku transakcji powstanie nowa spółka, która zajmie się produkcją i sprzedażą wyrobów audio-video marki Sharp w Europie.