Według e-sklepu najlepszym miesiącem w ub. roku był grudzień, kiedy to sprzedaż odbiorników TV zwiększyła się o 20 proc. rok do roku. W całym roku największy popyt odnotowano na modele LED, które miały 59 proc. udziału w sprzedaży, 26 proc. klientów wybrało LCD, a niecałe 15 proc. – telewizory plazmowe. Coraz więcej użytkowników decyduje się na sprzęt 3D.

Najchętniej kupowane są odbiorniki o przekątnej 32 cali. W przypadku modeli LED preferowane rozmiary to 32 – 40 cali, a jeśli chodzi o „plazmy” – 50 calowe – wynika z danych OleOle.pl. Coraz częściej użytkownicy poszukują większych odbiorników (46, 50 i 55 cali).

– Prognozujemy, że przed czerwcem sprzedaż sprzętu RTV znacząco wzrośnie, podobnie, jak miało to miejsce przed Mistrzostwami Świata w RPA w 2010 r. Wtedy odnotowaliśmy większe zainteresowanie telewizorami LCD i LED. Teraz zapewne uwagę będą przyciągać modele 3D – mówi Tomasz Żelazny z OleOle.pl.