Okazje.info na podstawie danych z porównywarki cen z 2013 r. sprawdziły, jakich telewizorów poszukują internauci. Okazało się, że w odniesieniu do 2012 r. zainteresowanie telewizorami spadło (wówczas były trzecią ze 100 najpopularniejszych kategorii produktowych, a w 2013 r. znalazły się poza pierwszą dziesiątką).

Z raportu porównywarki cen wynika, że zwycięzcami ostatnich 12 miesięcy zostały telewizory LED. Sprzyjała temu dostępność coraz tańszych modeli, popularność odbiorników o większych przekątnych, a przede wszystkim ich energooszczędność. Ubiegłoroczny lider – telewizory LCD, uplasował się na 3 pozycji. Spadł popyt na plazmy. Modele 4K, które pojawiły się na rynku w ub.r., wzbudziły niewielkie zainteresowanie, ale Okazje.info przewidują, że będzie ono rosnąć, podobnie jak to miało miejsce w przypadku telewizorów 3D, które w 2013 r. umocniły swoją pozycję.

Najbardziej poszukiwane rodzaje telewizorów w 2013 r. na Okazje.info:

LED – 37 proc. w wyborach internautów
3D – 36 proc.
LCD – 19 proc.
Plazma – 7 proc.
4K – 1 proc.

Z danych porównywarki cen wynika, że internauci przy wyborze telewizora kierowali się głównie marką (44 proc. – tzn. najczęściej wybierali filtr producenta w wyszukiwarce), a cena interesowała ich na drugim miejscu (17 proc.). Kolejnym kryterium była przekątna (16 proc.).

Jeśli chodzi o preferencje co do producentów modeli LED, to w porównaniu z poprzednim rokiem zaszły duże zmiany. Samsung, który był numerem 1 przez kilka sezonów, spadł na 2. miejsce z wynikiem 17 proc. Jego pozycję zajął Philips (31 proc.). Za nim uplasował się LG (20 proc.). Zdaniem porównywarki sukces Philipsa w dużej mierze jest efektem wprowadzenia na rynek wielu nowych modeli telewizorów.

W 2013 r. zwiększyło się zainteresowanie droższymi urządzeniami. Zdaniem Okazje.info skłonność do większych wydatków może oznaczać początek nowego trendu zakupowego – poszukiwania wyjątkowych, nowoczesnych telewizorów. Popyt na najtańsze modele, w dużej mierze związany z zeszłorocznym procesem cyfryzacji telewizji naziemnej, będzie słabł.

Tym niemniej nadal sporo klientów poszukuje taniego sprzętu. W przypadku LED-ów 33 proc. internautów interesowały telewizory z najniższej półki (do 500 zł). Łącznie ponad połowa (63 proc.) wybrała filtr ceny do 1 tys.zł.  Podobnie jak w 2012 r. najbardziej poszukiwane były średnie przekątne – 30-39 cali (32 proc.) i 40-49 cali (32 proc.).

Jeśli chodzi o modele 3D, 44 proc. potencjalnych klientów szukało urządzeń za 3 – 5 tys. zł. Samsung okazał się w tym wypadku najbardziej poszukiwaną marką (34 proc.), a za nim LG (31 proc.) i Philips (23 proc.).

Wśród modeli LCD nr 1 był LG (42 proc.), przed Samsungiem (27 proc.) i Philipsem (15 proc.). Internautów interesował głównie sprzęt za 500-1000 zł (33 proc.) oraz do 500 zł (24 proc.).

Z raportem i szczegółowymi danymi można zapoznać się tutaj.