Na szkoleniu dla partnerów, które odbyło się 26 czerwca w Warszawie, Mirosław Tarasiewicz, Distribution Channel Manager  w Fujitsu, przyznał, że producent przez ostatnie lata koncentrował się głównie na rynku klientów końcowych. Do nich były skierowane wszelkie działania marketingowe i szkoleniowe. W bieżącym roku finansowym Fujitsu realizuje strategię ścisłej współpracy z partnerami.

Wcześniej na liście producenta było 3400 firm, z którymi kontaktował się bądź zamierzał nawiązać bezpośrednią współpracę. Pierwszego kwietnia 2012 ograniczył tę liczbę do 482. – To są klienci z instytucji państwowych, ministerstw, największych banków, sektora telekomunikacyjnego i akwizycyjnego – powiedział Tarasiewicz. – Ze względu na swoją pozycję rynkową lub skalę działania wymagają bezpośredniej obecności vendora przy realizacji projektów. Z resztą rynku kontaktujemy się przez partnerów,  a mamy obecnie 1023 firmy aktywnie z nami współpracujące. Distribution Channel Manager  podkreślił też, że nawet u odbiorców, z którymi vendor współdziała, większość wdrożeń jest również wykonywana z pomocą firm partnerskich. – Tylko 10 proc. sprzedaży realizowana jest wyłącznie między Fujitsu a klientem końcowym – wyjaśnił przedstawiciel producenta. 
Vendor do dwóch odgraniczył również modele sprzedaży. W jednym kontakt z klientem ma i producent, i partner, w drugim natomiast z odbiorcą końcowym kontaktuje się tylko partner. – Drugi model przeważa w liczbie realizowanych projektów – podkreślił Mirosław Tarasiewicz. Dostawca zwiększył liczbę partner account managerów. Wcześniej stanowisko to piastowała jedna osoba, w tej chwili z partnerami kontaktują się cztery. Kolejnym ułatwieniem dla współpracujących z Fujitsu firm IT  – które chcą się certyfikować – jest umieszczenie wszystkich niezbędnych do tego egzaminów na platformie webowej.

Po wysłuchaniu informacji dotyczących kanału, resellerzy i integratorzy wzięli udział w szkoleniach produktowych, na których omówiono rozwiązania serwerowe Primergy, pamięci masowe Eternus i produkty Workplace Systems.

Podczas spotkania wręczono również nagrody za poprzedni rok finansowy dla najlepszych partnerów w kategoriach:

obroty – został nim Qumak Sekom,

dynamika obrotów – Intertrading Systems Technology,

największy projekt integracyjny – Sygnity,

rozwiązania serwerowe – Loco,

rozwiązania mobilne – NTT System,

rozwiązania PC – Acto Computers,

pamięci masowe – Activa. 

Najlepszymi dystrybutorami zostali natomiast:

w kategorii obroty – Tech Data,

Workplace Systems – AB,

serwery i storage – Tech Data

liczba zrealizowanych projektów – Veracomp.