Oddajemy partnerom dużą część rynku
26 czerwca podczas Fujitsu New Product Training 2012 producent poinformował resellerów i integratorów o zmianach w kanale partnerskim.
Na szkoleniu dla partnerów, które odbyło się 26 czerwca w Warszawie, Mirosław Tarasiewicz, Distribution Channel Manager w Fujitsu, przyznał, że producent przez ostatnie lata koncentrował się głównie na rynku klientów końcowych. Do nich były skierowane wszelkie działania marketingowe i szkoleniowe. W bieżącym roku finansowym Fujitsu realizuje strategię ścisłej współpracy z partnerami.
Wcześniej na liście producenta było 3400 firm, z którymi kontaktował się bądź zamierzał nawiązać bezpośrednią współpracę. Pierwszego kwietnia 2012 ograniczył tę liczbę do 482. – To są klienci z instytucji państwowych, ministerstw, największych banków, sektora telekomunikacyjnego i akwizycyjnego – powiedział Tarasiewicz. – Ze względu na swoją pozycję rynkową lub skalę działania wymagają bezpośredniej obecności vendora przy realizacji projektów. Z resztą rynku kontaktujemy się przez partnerów, a mamy obecnie 1023 firmy aktywnie z nami współpracujące. Distribution Channel Manager podkreślił też, że nawet u odbiorców, z którymi vendor współdziała, większość wdrożeń jest również wykonywana z pomocą firm partnerskich. – Tylko 10 proc. sprzedaży realizowana jest wyłącznie między Fujitsu a klientem końcowym – wyjaśnił przedstawiciel producenta.
Vendor do dwóch odgraniczył również modele sprzedaży. W jednym kontakt z klientem ma i producent, i partner, w drugim natomiast z odbiorcą końcowym kontaktuje się tylko partner. – Drugi model przeważa w liczbie realizowanych projektów – podkreślił Mirosław Tarasiewicz. Dostawca zwiększył liczbę partner account managerów. Wcześniej stanowisko to piastowała jedna osoba, w tej chwili z partnerami kontaktują się cztery. Kolejnym ułatwieniem dla współpracujących z Fujitsu firm IT – które chcą się certyfikować – jest umieszczenie wszystkich niezbędnych do tego egzaminów na platformie webowej.
Po wysłuchaniu informacji dotyczących kanału, resellerzy i integratorzy wzięli udział w szkoleniach produktowych, na których omówiono rozwiązania serwerowe Primergy, pamięci masowe Eternus i produkty Workplace Systems.
Podczas spotkania wręczono również nagrody za poprzedni rok finansowy dla najlepszych partnerów w kategoriach:
obroty – został nim Qumak Sekom,
dynamika obrotów – Intertrading Systems Technology,
największy projekt integracyjny – Sygnity,
rozwiązania serwerowe – Loco,
rozwiązania mobilne – NTT System,
rozwiązania PC – Acto Computers,
pamięci masowe – Activa.
Najlepszymi dystrybutorami zostali natomiast:
w kategorii obroty – Tech Data,
Workplace Systems – AB,
serwery i storage – Tech Data
liczba zrealizowanych projektów – Veracomp.
Podobne aktualności
Fujitsu i NEC rozwijają własne chipy
Giganci inwestują w samodzielnie wykonane chipy w stacjach bazowych 6G.
Zrównoważony rozwój: deklaracje rozjeżdżają się z praktyką
80 proc. dyrektorów zapewnia, że zrównoważony rozwój jest priorytetem, ale znacznie gorzej jest z praktyką. Problemy to brak kadry, danych, koszty i… podejrzliwość.