Rynek wyświetlaczy do współpracy (TCD) na dobre otrząsnął się ze słabego 2020 r., w którym wolumeny dostaw spadły o 13 proc. na całym świecie z powodu wyzwań związanych z pandemią. Po 19-procentowym wyniku na plusie w 2021 r., obecnie sprzedaż jest w drodze do 14-procentowego wzrostu w 2022 r. – według raportu Futuresource Consulting.

Wzrost pomimo zaburzeń dostaw

„Od 2020 roku rynek TCD liże rany, regeneruje się i kładzie podwaliny pod przyszły wzrost” – komentuje Jeremy Wills, główny analityk w Futuresource Consulting.

Spodziewa się kolejnego 14-procentowego wzrostu w 2022 r., mimo że sprzedaż jest utrudniona w Ameryce Północnej i regionie EMEA z powodu ciągłych problemów z dostawami i wysyłką półprzewodników.

Firmy wyposażają małe sale

„Widzimy również, że firmy kładą większy nacisk na łączność w małych salach konferencyjnych i przestrzeniach do spotkań. Użytkownicy końcowi wyposażają biura w bezdotykowe płaskie wyświetlacze FDP, a nawet w telewizory do pracy hybrydowej. Ale ten trend nie spowoduje większej presji na rynek TCD” – uważa analityk.

Jeszcze większe przyspieszenie od 2023 r.

Co więcej, Futuresource oczekuje, że od 2023 r. wzrost wolumenu sprzedaży TCD przyspieszy w jeszcze szybszym tempie niż w 2022 r. ze względu na dalszą optymalizację hybrydowych środowisk pracy. W efekcie prognoza zakłada średni wzrost sprzedaży wyświetlaczy do współpracy co roku średnio o 18 proc. w latach 2021-2026.

Chiny dominują na rynku

Warto jednak zauważyć, że rynek wyświetlaczy do współpracy jest zdominowany przez region APAC (zwłaszcza Chiny), który odpowiadał za ponad 80 proc. sprzedaży w 2021 r. Ten trend będzie kontynuowany wg prognozy do 2026 roku.