W Polsce w ubiegłym roku do klientów biznesowych sprzedało się ok. 1,4 mln komputerów. W tym roku będzie to pewnie tylko o ok. 100 tys. szt. mniej” – ocenia Sebastian Antkiewicz, Products & Solutions Senior Manager w Dell Technologies Polska, dla Newseria Biznes.

Jak wskazuje, pandemiczny boom na rynku sprzętu komputerowego powoli się zmniejsza, ale popyt wciąż jest wysoki.

Gartner prognozuje, że w całym 2022 r. spadek na rynku PC wyniesie globalnie 9,5 proc., przy czym popyt ze strony klientów biznesowych będzie mniejszy o 7,2 proc.

Zdaniem eksperta Dell Technologies podobny dołek może zostać odnotowany w Polsce. Uważa on, że po porównywalnym z ub.r. pierwszym półroczu końcówka tego roku może być już nieco słabsza. Informuje, że Dell Technologies w 2021 r. zakończył rok z 36-proc. udziałem w polskim rynku PC dla klientów biznesowych.

Menedżer zapewnia jednak, że zapotrzebowanie na komputery wciąż jest ogromne. Nadal popyt w kraju w dużym stopniu generuje zmiana modelu pracy na hybrydowy oraz branża edukacyjna.

Edukacja ruszyła na zakupy

Widzimy bardzo duży wzrost liczby projektów, których celem są dostawy sprzętu komputerowego dla szkół, nauczycieli i uczniów” – mówi ekspert. Kolejnym czynnikiem generującym popyt jest ponowne otwarcie biur.

Wciąż odczuwalne są zakłócenia globalnych łańcuchów dostaw i niedobory komponentów, jednak według analityków w ostatnich miesiącach czasy realizacji dostaw zaczęły się poprawiać, m.in. dzięki ponownemu otwarciu najważniejszych miast w Chinach.

Źródło: Newseria Biznes