Nutanix ogłosił zmiany w zespołach kierowniczych organizacji sprzedażowej. Dotyczą one regionu EMEA jak i globalnych struktur.

Sammy Zoghlami ponownie obejmie funkcję starszego wiceprezesa ds. sprzedaży EMEA. Będzie zarządzał sprzedażą i obsługą klienta, strategią, a także oddziałami i zespołami operacyjnymi korporacji w każdym kraju regionu, jak również partnerstwami, sojuszami i działaniami w kanale sprzedaży. Z firmą jest związany od ponad 8 lat. Był już m.in. wiceprezesem w południowym regionie EMEA oraz szefem Nutanixa we Francji. Wcześniej pracował w Cisco.

„Odegrał już integralną rolę w rozwoju firmy w Europie. Jako niezwykle skuteczny i popularny lider wśród naszych klientów, partnerów i pracowników, idealnie nadaje się do szybkiego przejścia kolejnego etapu ewolucji Nutanix” – Chris Kaddaras, Chief Revenue Officer, nie szczędzi komplementów wiceprezesowi.

Nowy dyrektor ds. światowej sprzedaży

Powołano również nowego dyrektora operacyjnego ds. globalnej sprzedaży. Został nim Andrew Brinded. Dotychczas stanowisko to zajmował Dave Gwyn, który został wiceprezesem ds. sukcesu klientów globalnych i sprzedaży wewnętrznej.

W nowej roli Andrew Brinded (dotąd wiceprezes i dyrektor generalny ds. sprzedaży w EMEA) będzie odpowiedzialny za realizację strategii firmy i kierowanie wdrażaniem jej głównych inicjatyw, a także nadzór nad działalnością operacyjną i administracyjną.

Fokus na wartość kontraktów

Jake Hofwegen awansował na pozycję starszego wiceprezesa ds. globalnej sprzedaży (dotąd był wiceprezesem). W Nutanix jest od roku. Jak informuje korporacja, odegrał kluczową rolę w modernizacji biznesu sprzedażowego firmy i opracowywaniu strategii subskrypcji. Teraz ma pilnować rocznej wartości kontraktów (ACV) i odnowień umów.

Z kolei Davud Hasan, dotąd starszy dyrektor ds. obsługi transakcji na całym świecie i zarządzania zamówieniami, został awansowany na wiceprezesa w tym obszarze. Kieruje globalnym zespołem odpowiedzialnym za Deal Desk, Order Management i Bid Desk.

Sprzedaż już po zwolnieniach

W maju br. informowano o zwolnieniach w firmie, które objęły głównie działy sprzedaży i marketingu. CEO Nitanixa mówił o rozwoju sprzedaży zorientowanej na rozwiązania i rozbudowie ekosystemu partnerów. Przychody mają w większej mierze opierać się o subskrypcje, stąd nacisk na wskaźnik rocznej wartości kontraktów i odnowienia umów. Celem jest również poprawa rentowności.

Rośnie wartość kontraktów. Ponad 80 proc. marży
W III kw. finansowym Nutanix zwiększył przychody o 8 proc., do 344,5 mln dol., a marża brutto sięgnęła 81,7 proc., o 100 pkt bazowych więcej niż przed rokiem. Firma miała jednak -123 mln dol. straty netto. Natomiast roczna wartość kontraktów wzrosła o 18 proc. (do rekordowych 160 mln dol.).
Nutanix spodziewa się, że w nowym roku finansowym roczna wartość kontraktów znów podskoczy o 17 – 18 proc., do 590 – 595 mln dol.