NTT System w 2022 r. poprawił bilans sprzedaży. Skonsolidowane przychody grupy kapitałowej wzrosły o 8 proc. r/r, do 1,25 mld zł. Zysk netto spadł jednak o 8 proc., do 16,5 mln zł.

Marża brutto grupy na sprzedaży w podsumowaniu 2022 roku wyniosła 5,6 proc., czyli zwiększyła się wobec 2021 r. (5,47 proc.).

Słabszy popyt w IV kwartale

Pod koniec roku na wynikach negatywnie odbił się jednak topniejący popyt. W IV kw. 2022 r. sprzedaż grupy wyniosła 346,9 mln zł, tj. spadła o ponad 60 mln zł r/r (-15 proc.), z 409,5 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto okazał się mniejszy o 14 proc. r/r i sięgnął 4,7 mln zł wobec 5,42 mln zł przed rokiem.

Zapasy w grupie na koniec 2022 roku wynosiły 154,4 mln zł wobec 133,8 mln zł rok wcześniej.

Weteran polskiego rynku IT pozostaje skoncentrowany na sprzedaży w Polsce, gdzie w 2022 r. osiągnął prawie 94 proc. przychodów.

Wybrane dane finansowe Grupy NTT System za 2022 r. i 2021 r.

Prezes: „wyniki potwierdzają trafność zmian w grupie”

Prezes NTT System Tadeusz Kurek jest zadowolony z wyników 2022 r. Jak podkreśla, są rekordowe i bardzo dobre na tle rynku IT, a grupa stale powiększa swój udział w rynku.

Wyniki potwierdzają trafność zmian, jakie w działalności grupy kapitałowej NTT System dokonują się od kilku lat wskutek realizacji strategii i które powinny zaowocować dalszą poprawą rentowności w kolejnych latach” – twierdzi szef firmy w liście do akcjonariuszy.

W 2023 roku chcemy przede wszystkim postawić na dalszy rozwój naszej oferty produktów w ramach marek własnych” – zapowiada Tadeusz Kurek.

Wymienia markę gamingową oraz rozwiązania inteligentnego domu i biura. Według szefa grupy celem na ten rok jest też rozwój kanału sprzedaży e-commerce. Jednocześnie NTT System planuje dalsze rozszerzenie oferty dystrybucyjnej.

Sprzedaż marek własnych NTT wystrzeliła o 50 proc.

W 2022 r. sprzedaż własnych produktów polskiej firmy wzrosła o 52 proc., do 133,8 mln zł. Nadal największą część sprzedaży stanowi natomiast dystrybucja podzespołów, akcesoriów, peryferii i elektroniki użytkowej, która zwiększyła się o 5 proc. w ub.r.

Przychody z głównych produktów i usług

Branża potrzebuje odpowiedniego finansowania

Prezes zwraca też uwagę na wyzwania widoczne na rynku.

Mamy świadomość, jak ważne dla dalszego wzrostu będzie zapewnienie dostatecznego finansowania branży IT w Polsce przez instytucje finansowe, a co z tym związane zapewnienie odpowiedniej płynności, szczególnie przy rosnącej inflacji i stopach procentowych. Jednocześnie czynniki makroekonomiczne stanowić będą duże wyzwanie w zakresie rozwojowym i popytowym” – twierdzi Tadeusz Kurek.