Play i UPC Polska 1 kwietnia br. połączyły siły. Sfinalizowano transakcję nabycia przez spółkę P4 (Play) 100 proc. udziałów Liberty Global w UPC Polska za 7 mld zł. Zakup uzgodniono we wrześniu 2021 r., a w marcu br. KE wyraziła zgodę na koncentrację.

W związku z akwizycją ogłoszono zmiany w zarządzie UPC. Do kierownictwa spółki weszli dyrektorzy Playa.

Nową strukturę zarządczą UPC Polska tworzy komitet wykonawczy. Na jego czele stanął jako prezes zarządu Jean Marc Harion, CEO Playa. Kieruje P4 od 2018 r.

W skład komitetu wykonawczego UPC Polska weszli także:

Piotr Kuriata – dyrektor ds. prawnych i regulacji, członek zarządu (Chief Strategy Officer w Playu)

Mikkel Noesgaard – dyrektor ds. marketingu, członek zarządu (szef marketignu w Playu)

Beata Zborowska – dyrektor ds. finansowych, członek zarządu (CFO Play)

Michał Ziółkowski – dyrektor ds. technicznych, członek zarządu (Chief Technology Officer w Playu)

Jarosław Helman – dyrektor ds. B2B (w UPC od 2020 r.)

Marta Jakowluk – dyrektor ds. HR (w UPC od 2016 r.)

Magdalena Jończak – dyrektor ds. strategii i transformacji (w UPC od początku 2021 r.)

Paweł Passowicz – dyrektor ds. IT (szef IT Playa od 2017 r., w firmie od 16 lat).

Zakup UPC w Polsce przez Play oznacza utworzenie nowego potentata usług konwergentnych – połączenie największego operatora sieci mobilnej w kraju z internetem światłowodowym UPC i ofertą telewizji.

Jak zapewniono, transakcja nie wymaga od dotychczasowych klientów obu podmiotów żadnych działań. Dotychczasowe umowy pozostają w mocy.

Play ma ponad 15,7 mln klientów i niemal 10 tys. stacji bazowych w całym kraju, obejmując swoim zasięgiem prawie 100 proc. ludności. W końcu 2020 r. został przejęty przez francuską grupę iliad za blisko 10 mld zł. Rok wcześniej P4 przejął śląską grupę 3S z jej centrami danych i siecią światłowodową za 96 mln euro (wówczas ok. 410 mln zł).

UPC Polska ma ponad 1,5 mln abonentów. W zasięgu sieci UPC jest obecnie ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce.