Adam Selipsky będzie następnym CEO AWS. Funkcję obejmie 17 maja br. – ogłosił aktualny szef Amazon Web Services, Andy Jassy, który będzie liderem całej korporacji Amazona, przejmując tę rolę od założyciela firmy Jeffa Bezosa.

11 lat w AWS

Obecnie Adam Selipsky jest CEO specjalizującej się w analityce firmy software’owej Tableau (od 2016 r.).

Nie będzie nową twarzą w AWS. W 2005 r. był jednym z pierwszych wiceprezesów AWS. Przez 11 lat zajmował się sprzedażą, marketingiem i wsparciem, a przez pewien czas także innymi obszarami, jak usługi platformy chmurowej.

Andy Jassy chwali sukcesy Solipsky’ego i podkreśla, że Tableau odniósł znaczący sukces w czasach Adama jako CEO – wartość firmy wzrosła czterokrotnie w ciągu kilku lat.

Warto natomiast odnotować, że wraz z rosnącymi przychodami Tableau powiększała się strata spółki. Z -83,7 mln dol. w 2015 r. (przy przychodach 653,6 mln dol.) do -277,2 mln dol. w 2018 r. (przychody 983 mln dol.).

Od licencji wieczystych do subskrypcji

Jassy podkreśla także, że w czasie kadencji Adama Selipsky’ego Tableau przeszła fundamentalną zmianę modelu biznesowego z licencji wieczystych na subskrypcje.

Firma została kupiona przez Salesforce w 2019 r. Po przejęciu Adam Selipsky pozostał CEO Tableau, wszedł do zespołu zarządzającego Salesforce.

Zalety nowego szefa

Oprócz wysokich kompetencji Adam Selipsky wnosi „obsesję na punkcie klientów, umiejętność budowania zespołu, generowania popytu i doświadczenie CEO do już bardzo silnego zespołu kierowniczego AWS” – zapewnia Andy Jassy. Ponadto, jak zauważa, Selipsky będąc wcześniej w AWS przez 11 lat, dobrze zna firmę.

Skala możliwości jest wielka

„Przy przychodach wynoszących 51 mld dol., które rosną o 28 proc. rok do roku (w IV kw. 2020 r.), łatwo zapomnieć, że AWS jest wciąż na bardzo wczesnym etapie tego, co jest możliwe” – twierdzi Andy Jassy.

AWS jest obecnie liderem światowego rynku usług chmury publicznej (w ostatnich 4 latach utrzymuje 32-34 proc. udziału według Synergy Research), nadal znacznie wyprzedzając Microsoft (ostatnio ponad 20 proc.).

„Mamy dużo do wymyślenia dla klientów”

„Obecnie mniej niż 5 proc. globalnych wydatków na IT znajduje się w chmurze. To się znacząco zmieni w nadchodzących latach. Mamy dużo więcej do wymyślenia dla klientów” – zapowiada aktualny CEO AWS.