Daniel Szcześniewski został prezesem zarządu ATM. Dotychczas był dyrektorem strategii i marketingu. Do spółki dołączył w czerwcu 2017 r.

Jak komunikuje ATM, odchodzący prezes Sławomir Koszołko, „zakończył z sukcesem powierzoną mu fazę reorganizacji i wprowadzenia firmy na ścieżkę wzrostu”.

Czas więc na kolejną fazę działania spółki, jaką jest wzmocnienie trendu wzrostowego i budowę pozycji dostawcy rozwiązań. Odpowiedzialność za ten etap spocznie na nowym szefie. Jego zadaniem jest m.in. rozwój sprzedaży usług kolokacyjnych, serwerowych i chmurowych.

Sławomir Koszołko pozostaje związany z ATM, pełniąc rolę doradcy zarządu.

„Spółka ma za sobą ważną fazę reorganizacji, usprawniania procesów, budowania zaplecza i integrowania wysiłków komercyjnych i operacyjnych. To duża zasługa Sławomira Koszołki. Widzimy po wynikach, że już dziś ATM jest beneficjentem tych zmian” – chwali odchodzącego prezesa Piotr Sieluk, wiceprzewodniczący rady nadzorczej spółki.

Po 3 kwartałach 2018 r. ATM wypracowało 101,9 mln zł przychodów wobec 99,8 mln zł rok wcześniej. Marża ze sprzedaży wzrosła do 59,7 mln zł z 57,3 mln zł, nieco wyższa była również EBIDTA (35,2 mln zł), jednak zysk operacyjny spadł o blisko połowę, a spółka miała 405 tys. zł straty netto wobec 8,4 mln zł zysku po 3 kwartałach 2017 r.

Reorganizacja w ATM nastąpiła wraz z przejmowaniem kontroli nad firmą przez MCI. W lipcu 2017 r. po odwołaniu poprzedniego prezesa szefem ATM został Sławomir Koszołko (wcześniej związany z T-Mobile i GTS). W 2018 r. fundusz MCI.EV wraz z innymi podmiotami ostatecznie przejął kontrolę nad prawie 95 proc. udziałów w ATM. Wartość transakcji przekroczyła 100 mln zł. Inwestycja jest związana z oceną dużego potencjału rozwoju rynku data center w Polsce.

 „Mamy w spółce gigantyczny potencjał, rosnące portfolio produktów wokół serwerów, chmur i kolokacji i dobry moment rynkowy do tego, by dalej rosnąć” – uważa Daniel Szcześniewski.  

Nowy prezes ATM jest związany z rynkiem telekomunikacyjnym od 15 lat. Ma wieloletnie doświadczenie w obszarze sprzedaży i marketingu w międzynarodowych firmach. Przed przejściem do ATM odpowiadał za marketing i zarządzanie segmentem korporacji, dużych firm i sektora MŚP w T-Mobile Polska. Do 2014 r. był związany z GTS Central Europe i brał udział w jej integracji z T-Mobile. Karierę rozpoczął w Energis Polska zajmując się zarządzaniem produktami ICT. Kontynuował karierę w GTS Energis, a następnie GTS Poland, gdzie pełnił rolę dyrektora działu zarządzania produktami.