Światowym liderem sprzedaży urządzeń noszonych po raz pierwszy zostało Xiaomi – według Strategy Analitycs. W II kw. br. wyprzedziło Fitbit oraz Apple'a, którzy długo utrzymywali się na topie. Chiński producent zwiększył sprzedaż o 23,3 proc. rok do roku, a jego udział w rynku wzrósł z 15 proc. do 17,1 proc. Wynik jest związany przede wszystkim ze sprzedażą sportowych opasek w Chinach. Natomiast główny konkurent osłabł – sprzedaż urządzeń Fitbit spadła o 32 proc., a udział z 28,5 proc. do 15,7 proc. Apple poprawił wynik o 52 proc., dzięki inteligentnym zegarkom, ale nie ma w ofercie opasek sportowych, które są obecnie najpopularniejszym produktem.

W sumie sprzedaż urządzeń noszonych w skali światowej zwiększyła się o 8 proc. rok do roku, do 21,6 mln szt. – przede wszystkim za sprawą popularności opasek sportowych w Chinach oraz zegarków z wyższej półki w USA.