MediaMarkt otworzył dwa sklepy shop-in-shop w hipermarketach Carrefour w Warszawie i Łodzi – poinformował Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl. Obecnie detalista analizuje, czy tego typu placówki sprawdzają się na rynku. Od tego zależy otwarcie kolejnych punktów sprzedaży.

Szef MediaMarktSaturn w Polsce przewiduje trend zmniejszania się powierzchni marketów stacjonarnych z elektroniką z powodu miniaturyzacji urządzeń i przeniesienia handlu do e-sklepów.

Zauważa też, że zmieniają się preferencje konsumentów. Jedynym kryterium wyboru sprzedawcy nie jest już niska cena, tak samo istotne są pozytywne doświadczenia klientów, na które składa się m.in. poziom obsługi, wygoda zakupów, indywidualne podejście do konsumenta, szeroka oferta usług oraz duża liczba punktów kontaktu.  

Obecnie sieć MediaMarkt w Polsce liczy 89 sklepów. Zapowiedziano kolejne otwarcia.

W roku finansowym 2017/2018, zakończonym 30 września ub.r. holding Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn, wypracował w Polsce ponad 4 mld zł obrotów (1,037 mld euro). To podobny poziom, jak w roku 2016/2017.