We wrześniu br. oficjalnie zadebiutował Techcroud Polska. Jest to spółka założona na bazie IA Consulting, która teraz ma nową nazwę i zmienioną strukturę właścicielską: 70 proc. udziałów należy do Katarzyny Barańskiej, która objęła funkcję prezesa zarządu, a 30 proc. do amerykańskiej spółki Generation Next. Dlatego integrator, mimo że powołany w br., deklaruje już 13 lat doświadczenia w Polsce i za granicą, które zdobywali obecni udziałowcy.

Przedsiębiorstwo informuje, że specjalizuje się w serwisie i utrzymaniu infrastruktury oraz aplikacji dla średnich i dużych przedsiębiorstw oraz dla administracji publicznej. Usługi obejmują pełne wsparcie użytkownika końcowego (Service Desk i opieka stanowiskowa), administrację sieciami LAN/WAN, infrastrukturę serwerową i infrastrukturę bezpieczeństwa, a także zarządzanie procesami IT zgodnie z dobrymi praktykami i najnowszymi zaleceniami (np. ITIL) oraz parametrami Service Level Agreement (SLA). Techcroud zapewnia, że usługi świadczone są przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, zdalnie oraz bezpośrednio w lokalizacjach klienta.

Spółka zamierza koncentrować się na rynku zamówień publicznych oraz na dużych i średnich przedsiębiorstwach. Informuje, że pozyskała już znaczących klientów w tych sektorach. Techcroud obsługuje klientów poprzez sieć partnerów serwisowych, która liczy obecnie ponad 150 osób. Ponadto planuje powiększenie zespołu, m.in. o administratorów IT.

Integrator zakłada duży wzrost obrotów w przyszłym roku. Do końca 2016 r. przewiduje wypracowanie 0,3 mln zł przychodów, a w całym 2017 r. – 3 mln zł przychodów i 1 mln zł EBIDTA.