DXC Technology to nowa spółka i marka, powstała w wyniku połączenia CSC (Computer Sciences Corporation) i HPE Enterprise Services. W kwietniu 2017 r. weszła na rynek. Zamiar powołania wspólnej organizacji ogłoszono rok temu.

Nowy gracz to potentat na rynku usług IT oraz usług dla biznesu. Jego roczne przychody są szacowane na 25 mld dol. DXC ma blisko 6 tys. klientów w 70 krajach oraz 170 tys. pracowników. Dysponuje także siecią centrów danych (91 na świecie) oraz centrów usług dla biznesu (BPS). Oczekiwane po pierwszym roku oszczędności, będące wynikiem synergii, mają wynieść około 1 mld dol.

W Polsce proces integracji jest w toku. Obok DXC nadal funkcjonują oddzielne spółki Enterprise Services oraz CSC. Według dyrektora zarządzającego DXC w Polsce, Marka Rotera, nie ma określonego terminu, w którym ma nastąpić pełna fuzja, łączenie będzie przebiegać stopniowo.

W kraju spółka bazuje głównie na zasobach Enterprise Services. W sumie nowa organizacja w Polsce zatrudnia ok. 3 tys. osób. Dysponuje centrum usług (BPS) we Wrocławiu, założonym ponad 10 lat temu, ma też ośrodek w Warszawie.

Nowa korporacja skoncentruje się na rozwiązaniach do cyfrowej transformacji. Globalna oferta obejmuje 9 obszarów, w tym rozwiązania chmurowe, bezpieczeństwo, analityka, usługi aplikacji chmurowych, konsulting, usługi procesów biznesowych. Marek Roter zapewnia, że jej przewagą jest szeroka oferta (ponad 80 grup produktowych), silna pozycja na rynku, doświadczona kadra i kompetencje (co zostało „odziedziczone” po spółkach tworzących obecnie DXC) oraz duża elastyczność działania.

„Nie jesteśmy zależni od technologii. Mamy dużą elastyczność działania i swobodę wyboru rozwiązań. To w dzisiejszych czasach jest krytyczne, zwłaszcza w kwestii dostarczania rozwiązań chmurowych” – twierdzi szef spółki. Zauważa, że teraz przedsiębiorstwa muszą dostosowywać się do zmian na rynku szybciej niż kiedyś (np. aplikacje trzeba zmieniać nawet 2-3 razy w miesiącu), co bez fachowego wsparcia praktycznie nie jest możliwe. DXC ma pomóc w przeprowadzeniu cyfrowej transformacji organizacji. Ten trend będzie przyspieszał, bo większość firm jest według niego świadoma konieczności zmian. 

DXC: także z partnerami

DXC będzie obsługiwać klientów końcowych zarówno bezpośrednio, jak i we współpracy z partnerami. Marek Roter deklaruje otwartość na kooperację z firmami, które mogą wzmocnić wspólną ofertę, jak np. dostawcami usług czy deweloperami oprogramowania. Na świecie DXC ma obecnie ok. 250 firm partnerskich, w tym z 14 podmiotami współpraca ma charakter strategiczny. Są to duże korporacje jak AWS, Microsoft, HP Inc., HPE, Lenovo itp.

Wśród klientów końcowych DXC są zarówno międzynarodowe korporacje aktywne w Polsce, jak i polskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza duże organizacje. Według szefa DXC spółka ma mocną pozycję na lokalnym rynku instytucji finansowych. Wśród kierunków rozwoju, jeśli chodzi o branże, wymienia transport. Według niego obecnie trudno deklarować konkretne obszary przyszłej ekspansji. Wszystko zależy od zapotrzebowania. „Poszukujemy nowych obszarów aktywności, ale to rynek zdecyduje” – zapowiada Marek Roter. Od dalszego rozwoju sytuacji na rynku zależy według niego także ewentualne powiększenie zespołu w Polsce. 

Światowa struktura przychodów korporacji obejmuje klientów rożnych branż, w tym sektor publiczny, służba zdrowia, ubezpieczenia, bankowość, transport i podróże, retail i in. Dyrektor ocenia, że w kraju, z portfolio DXC, obecnie największe obroty generuje przypuszczalnie, utrzymanie aplikacji, ponieważ z takich usług korzystają duzi klienci, natomiast do najszybciej rosnących należą analityka, Big Data, bezpieczeństwo.

DXC oferuje swoje usługi zarówno za pośrednictwem krajowych centrów danych, jak i usytuowanych za granicą, natomiast według prezesa lokalizacja zasobów nie jest najważniejsza (nie licząc sytuacji, gdy klient dysponuje własnymi centrami danych).

Rozwój DXC w Polsce jest przewidywany także w związku ofertą lokalnych ośrodków usług dla biznesu.

„Nasze usługi są coraz popularniejsze” – zapewnia dyrektor Maciej Bocian, odpowiedzialny w polskim oddziale DXC Technology za dostarczanie usług IT. Jest to związane z tym, że nasz kraj jest atrakcyjny cenowo na rynku dostarczania usług IT oraz biznesowych, ceniony ze względu na dobrych fachowców, a dla zachodnich korporacji nie jest krajem wysokiego ryzyka.