Do zarządu Allegro.pl dołączyli Alvise Favara i David Roberts. Menedżerowie z doświadczeniem z Amazonie i Zalando mają wesprzeć lidera polskiego rynku e-commerce w rozwoju za granicą.

„Nowo powołane osoby posiadają wiedzę i doświadczenie, które odpowiadają ambitnym planom ekspansji międzynarodowej Allegro” – komunikuje firma.

W listopadzie br. Allegro podpisało umowę przejęcia czeskiej grupy Mall i firmy logistycznej WE|DO CZ za ok. 4 mld zł. Finalizacja transakcji umożliwi wejście do kilku krajów CEE i niemal podwojenie rynku, na którym działa platforma. Wymaga jednak jeszcze zgody UOKiK, który postanowił przedłużyć postępowanie w tej sprawie i zapowiedział analizę rynku.

Alvise Favara obejmie stanowisko Chief Commercial Officera Allegro i pokieruje pracami zespołu komercyjnego firmy.  Do jego zadań należy kształtowanie strategii tego obszaru, budowanie doświadczenia klientów i sprzedawców. Ma m.in. przyciągnąć do współpracy kolejne marki.

Alvise Favara przychodzi do Allegro po 5 latach w Amazonie. Ostatnio był w Amazon Niemcy, gdzie zarządzał obszarem konsumenckim (2020 – 2021). Należał też do lokalnego kierownictwa koncernu.

Wcześniej kierował operacjami sprzedaży detalicznej Amazona w Europie (2016 – 2019). Zanim dołączył do Amazona, przez 15 lat był partnerem w McKinsey.

David Roberts ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu i tworzeniu dużych zespołów zajmujących się rozwojem produktu i operacjami technologicznymi.

David Roberts został dyrektorem ds. technologii i produktu (CTPO) w Allegro.pl. Stanie na czele rosnącego zespołu technologicznego firmy, liczącego aktualnie ponad 1 tys. osób. Obecnie koncentruje się on na rozwoju platformy.

Ostatnio David Roberts przez ponad 4 lata był w Zalando, a wcześniej 6 lat w Amazonie w USA i 7 lat w AOL.

W Zalando odpowiadał za kwestie strategiczne, zarządzanie procesami, skalowanie zespołów i wspieranie wzrostu marketplace’u. Kierował zespołami z takich obszarów jak inżynieria, integracje, operacje, zarządzanie łańcuchem dostaw, tworzenie narzędzi na platformę sprzedażową.

W Amazonie pracował w dziale Engineering & Product Leadership.

Dotychczasowy CTO Marcin Mazurek skoncentruje się na rozwoju technologii do budowania platform.