Neo24.pl zapowiedział, że zaoferuje jeszcze szerszy wybór sprzętu IT i zabawek oraz nowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony i perfumy. Cel: „stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD i RTV“ – mówi Tomasz Kabarowski, wiceprezes zarządu Neo24.pl.

W nowym formacie witryny Neo24.pl staje się sklepem – jak twierdzi pierwszym w Polsce,
który oferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV, AGD,  IT w portfolio znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ oraz „zoo“. Według Neo24.pl formuła koszyka i osobnych domen jest optymalna, bo różnych kategorii produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym – dotyczą inne reguły wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma wyróżniać się odmienna specyfika prezentacji produktów, a także inne filtry – np. zabawki klient będzie mógł dobierać do wieku czy płci, a opony – do konkretnego modelu samochodu.

Neo24.pl przekonuje, że nowa strategia wynika z trendów, które można zaobserwować w e-commerce w Polsce i na świecie.

– To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku konsolidację. Klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie robią większe zakupy w jednym miejscu. Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze korzyści to komplementarność zakupów, np. szukając prezentów, można wybrać spośród wielu różnych rodzajów produktów, a także wygoda – zakupy w 5 domenach sklep spakuje w jeden „koszyk” i nada jedną, tanią przesyłką – mówi wiceszef spółki.

W okresie świątecznym Neo24.pl przewiduje rekordowe wyniki – twierdzi, że w niektórych kategoriach, jak elektronika (tablety, konsole, smartfony), grudniowe wzrosty sprzedaży sięgną nawet 500 proc. Według e-sklepu do sukcesu przyczynił się rozwój segmentu IT w ofercie w 2012 roku.

Neo24.pl prognozuje, że nadal będzie poszerzał swój udział w sprzedaży komputerów, notebooków, a przede wszystkim tabletów. Na liście zakupowych hitów przed świętami znajdą się też konsole i gry, jak również telewizory i zestawy kina domowego – uważa e-sklep. – Szacujemy, że co trzeci telewizor sprzedawany w Internecie, jest zamawiany w Neo24.pl – twierdzi Tomasz Kabarowski. Przebojem nie tylko świątecznego sezonu w e-handlu mają być także zabawki.