Serwis należy do niemieckiej spółki idealo internet GmbH, założonej w 2000 r. Centrala firmy mieści się w Berlinie, skąd zespół liczący ponad 500 pracowników administruje stronami internetowymi w różnych krajach. Porównywarka cen jest już obecna w Niemczech, Austrii, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech. Współpracuje z nią blisko 35 tys. sklepów. Na idealo.pl ofert jest już 2 mln – informuje spółka.

Wśród dostępnych kategorii są Komputery, Telekomunikacja, TV, wideo, DVD. Asortyment ma być poszerzany. Jedną z opcji wyszukiwania jest budzik cenowy, który informuje użytkownika e-mailem, że produkt jest dostępny w wybranej przez niego cenie. Można także wyświetlać wykresy ilustrujące zmiany cen.

Sprzedawcy współpracujący z porównywarką płacą za przekierowanie internautów na stronę sklepu (cost per click). Idealo informuje, że stawki za przekliki są ustalane indywidualnie. 

Serwis znajduje się pod adresem www.idealo.pl.