Nelro Data uzyskała status autoryzowanego dystrybutora marki Nubia w Polsce. Jest to licencjonowany brand ZTE. Umowa dystrybucyjna została podpisana z Nubia Technology GmbH. Na początek do oferty trafią trzy smartfony – Z9 Mini, Z9 Max i Z11 Mini.

"Na pytanie o motywy jakie kierowały decydentami po stronie Nubii, aby powierzyć nam swój asortyment, mogę wymienić kilka najważniejszych. Na pewno kreatywność, rozbudowane kanały sprzedaży, szybkość podejmowania decyzji oraz wsparcie marketingowe” – twierdzi Łukasz Pacholski, wiceprezes grupy Nelro Data.

Marka Nubia została utworzona w 2012 r. W 2015 r. sprzedano 10 mln smartfonów na takich rynkach jak Chiny, Rosja i Indonezja, co oznacza dwukrotny wzrost wobec 2014 r.

ZTE w tym roku postawił na ekspansję marki Nubia w Europie (a także w Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej). Celem jest osiągnięcie pozycji numer 5 na światowym rynku smartfonów pod względem sprzedaży ilościowej. Chiński koncern nie żałuje środków na promocję. W maju br. ambasadorem marki Nubia został Christiano Ronaldo, co ma zwiększyć rozpoznawalność brandu na kontynencie. Gwiazdor Realu Madryd reklamuje chińskie smartfony za – jak się przypuszcza – gażę na poziomie 4 mln dol.