Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały (ponad 65 proc.) w krakowskiej spółce Pirios. Jest to producent i integrator systemów klasy omnichannel, które wspierają procesy i automatyzację obsługi klienta przy użyciu voicebot’ów i chatbot’ów. Z tzw. wirtualnych agentów Piriosa korzystają największe polskie firmy z branży energetycznej, bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji oraz administracja publiczna. Spółka dostarcza m.in. rozwiązanie do obsługi numeru pogotowia energetycznego 991.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Jednym ze sprzedających był fundusz VC Rubicon Partners Ventures. W ten sposób wyszedł z inwestycji.

W 2020 r. Pirios miał 17,6 mln zł przychodów i 2,1 mln zł zysku netto. Za 2021 r. spodziewano się 2,5 mln zł zysku. Spółka działa od 2011 r. Zaczynała od klientów z branży energetycznej.

Zakup wskazuje, że rozwiązania do usprawnienia obsługi klienta to coś, w to co warto jest inwestować.

Dzięki transakcji Asseco Data Systems chce poszerzyć zakres usług i wzmocnić pozycję we wszystkich sektorach w Polsce, a także na rynkach afrykańskich.

Pirios liczy na wykorzystanie synergii i potencjału jaki daje grupa Asseco do dalszego rozwoju.

Jego produkty to m.in. systemy front office klasy Contact Center wraz z platformą telekomunikacyjną oraz back office tzw. dzienniki zgłoszeń, systemy workflow, field service management, systemy dyspozytorskie do zadań realizowanych przez pracowników mobilnych.