Akcja serwisowa drukarek fiskalnych Delio, które na początku roku odmówiły posłuszeństwa wskutek błędu zegara, została zakończona z dniem 8 stycznia br. – ogłosił zarząd Compa, do którego należy Novitus, producent Delio. Powołany przez Compa sztab kryzysowy, liczący ponad 100 osób, został rozwiązany. Ustalono, że w ciągu kilku dni serwisy producenta usunęły usterkę w 6 tys. urządzeń, a problem dotknął ponad 700 firm. Comp poniósł koszty napraw. Nie podano kwoty. Nie jest potrzebna ponowna certyfikacja Głównego Urzędu Miar dla naprawionego sprzętu.

Koniec akcji serwisowej oznacza, że serwis producenta od 8 stycznia powrócił do standardowych godzin pracy, a specjalne dodatkowe oddziały, powołane do doraźnej realizacji napraw nie będą niedostępne. Klienci nadal jednak mogą zwrócić się do serwisu w standardowej procedurze.

Comp podsumował również statystyki napraw. Wynika z nich, że ok. 99 proc. drukarek objętych akcją to urządzenia pogwarancyjne. W tej liczbie 29 proc. było używanych dłużej niż 10 lat.

Początkowo prognozowano, iż liczba urządzeń dotkniętych problemem wynosi 5 tys. szt. – na podstawie liczby urządzeń objętych regularnymi przeglądami serwisowymi. W serwisach w związku z akcją pojawiło się jednak wiele drukarek, które nie były na co dzień użytkowane przez klientów – wyjaśnia producent. Pierwsze informacje o błędzie pojawiły się tuż po nowym roku (dotknął m.in. Multikino, sklepy Dino, Zoomax, pizzeria DaGrasso). Już 5 stycznia Comp ogłosił, że naprawiono 100 proc. drukarek Delio, ale na facebookowym profilu Novitusa jeszcze dziś pojawiły się wpisy osób, które twierdzą, że ich sprzęt nie wrócił z serwisu.

Comp zaznacza, że 6 tys. naprawionych urządzeń to tylko 0,6 proc. wszystkich urządzeń marki Novitus, które funkcjonują na rynku (czyli jest ich ok. 1 mln). Firma zapewnia, że w 25-letniej historii marki Novitus jest to pierwsza tego typu awaria. Drukarki Delio nie są już produkowane.