W przyszłym roku Acer zamierza zmniejszyć sprzedaż laptopów z najniższej półki cenowej i skoncetrować się na notebookach gamingowych, 2 w 1 oraz modelach slim. Z kolei Asus planuje zmniejszyć liczbę producentów OEM swojego sprzętu z 3 do 2 – według informacji pochodzących z firm z łańcucha dostaw. Obecnie komputery Asusa są montowane przez Quantę, Pegatrona i Winstrona. Ponadto firma zdecydowała się na outsourcing produkcji swoich urządzeń AiO PC przez Compal Electronics.

Pojawienie się nowych MacBooków, a także modeli z wyższej półki od Microsoftu, Huawei i Xiaomi, skłoniło także Acera i Asusa do zmiany strategii marketingowej. Acer będzie nadal promował swoją serię ultracienkich laptopów.

Prognozy zakładają poprawę na rynku notebooków w przyszłym roku. Spadki nie powinny być tak głębokie z uwagi na przewidywany wzrost zakupów w firmach, które będą migrować na sprzęt z Windows 10. Obie tajwańskie marki, które koncentrują się głównie na rynku konsumenckim, w mniejszym stopniu skorzystają na tym trendzie niż ich najwięksi konkurenci, jak HP, Dell i Lenovo. Dlatego spadek sprzedaży w ich przypadku zapewne będzie większy.

Źródło: Digitimes