W 2017 r. światowa sprzedaż notebooków po 5 latach spadków wzrośnie o 4,6 proc. – prognozuje Digitimes Research. Ale w sumie do 2022 r. przewidywany jest spadek co roku średnio o 3,2 proc.

Zdaniem analityków dynamika wymiany sprzętu osiągnie najwyższy poziom w 2018 r. Można spodziewać się poszerzania oferty oprogramowania i leasingu sprzętu przez największych producentów PC, aby przyciągnąć więcej klientów korporacyjnych. Sprzedaż notebooków w sektorze biznesowym powinna wzrosnąć w przyszłym roku, ale segment konsumencki najprawdopodobniej wejdzie w nowy cykl recesji, ponieważ wzrost popytu na modele gamingowe i chromebooki raczej nie będzie tak duży jak w 2017 r. W rezultacie w 2018 r. cały rynek pójdzie w górę w ujęciu ilościowym w mniejszej skali niż w br., o 2,7 proc.

Digitimes Research przewiduje, że w 2018 r. HP i Dell najbardziej skorzystają na większym popycie na notebooki biznesowe. HP pozostanie liderem zarówno sektora B2B jak i całego rynku notebooków, ponieważ w ocenie analityków ma przewagę w zakresie linii produktowych, kanałów dystrybucji i łańcuchów dostaw. Z kolei Dell prawdopodobnie w 2018 r. odnotuje największy wzrost sprzedaży notebooków w sektorze biznesowym.

Po problemach w 2017 r. Lenovo przypuszczalnie zwiększy sprzedaż w 2018 r. Asus musi dopiero opracować nowe kierunki działania na 2018 r., a Acer zdaniem Digitimes uzyskał mocną pozycję na specyficznych rynkach notebooków. Apple natomiast będzie stymulował sprzedaż MacBooków poprzez cięcie cen.