Notebooki: Lenovo, Dell, Apple z rekordami
Mimo problemów z komponentami i transportem, na rynku notebooków jest lepiej niż w ub.r. Dostawy wzrosły o 8 proc. w III kw. br.
Niektórzy producenci z czołówki bili rekordy sprzedaży w III kw. br.
Pomimo niedoboru komponentów i ograniczeń dostaw, na rynku notebooków odnotowano kolejny bardzo dobry kwartał z 8 proc. wzrostem rok do roku – według Strategy Analytics.
Większość producentów osiągnęła rekordowy poziom dostaw z 2020 r. Największy skok osiągnął Dell (+50 proc. r/r).
Premia za premium
Zwłaszcza sprzedaż modeli premium nabrała rozpędu ze względu na popyt w segmencie komercyjnym, który ożył w związku z powrotem do biur i większymi budżetami na aktualizację sprzętu. Na rynkach rozwiniętych widać też było większy popyt w edukacji.
Co ciekawe, odnotowano także wyższe wydatki konsumentów, których zachęciły rabaty na modele z wyższych półek, takie jak sprzęt gamingowy i MacBooki Air.
Zdaniem analityków jednak kilka kolejnych kwartałów stoi pod znakiem niepewności, ponieważ ograniczenia dostaw coraz mocniej dosięgają największych producentów.
Braki komponentów i rosnące ceny opóźniły zamówienia
Jak zauważono, braki komponentów oraz rosnące ceny produkcji i transportu opóźniły niektóre zamówienia u wielu producentów. Innymi słowy dostawy w III kw. br. mogły być jeszcze wyższe.
Lenovo z rekordem, spadek dostaw HP
Czwarty kwartał z rzędu Lenovo zdominowało rynek z rekordową liczbą sprzedanych notebooków (15,3 mln szt.) w III kw. 2021 r., co stanowiło poprawę o 5 proc. r/r.
HP utrzymał drugą pozycję z wynikiem 14,3 mln szt., co oznacza spadek o 5 proc. Od początku pandemii był to pierwszy kwartał, w którym dostawy notebooków tej marki spadły rok do roku.
Dell osiągnął rekordowy wzrost o 50 proc., sprzedając 12,2 mln komputerów przenośnych.
Apple ustanowił rekordowy kwartał w historii firmy, wysyłając ponad 6,5 mln MacBooków, co stanowi wzrost o 10 proc. r/r.
Asus przebił się do pierwszej piątki rankingu dzięki poprawie zarówno w segmencie komercyjnym, jak i konsumenckim (5,1 mln szt., +10 proc. r/r).
Podobne aktualności
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.