Nokaut porównał ceny 61 artykułów dostępnych w jednym z marketów w Gdyni oraz w sklepach online, obecnych w porównywarce. Zapewnia, że produkty wybrano losowo. Stwierdzono, że we wszystkich przypadkach w Internecie było taniej, nawet w sytuacji, gdy towar w placówkach stacjonarnych oferowano w promocji. Średnia różnica cen na korzyść sieci wyniosła 30 proc., a maksymalna – 46 proc.

Według danych Nokautu różnica cen w segmencie komputerowym jest niższa od średniej. Na tabletach klient może zaoszczędzić do 5 proc., drukarki wybrane do porównania sprzedawane są w e-sklepach najwyżej 19 proc. taniej, a monitory kosztują o ponad jedną piątą mniej. Przykładowo największą różnicę cen w przypadku tabletów (5 proc. ) stwierdzono dla modelu Lark 9.3 FreeMe 10,2 (358 zł wobec 379 zł). W zestawieniu drukarek o 19 proc. tańszy niż w markecie jest model HP Deskjet 3070A (309 zł wobec 249 zł).

Sprzęt RTV był średnio o 17 proc. tańszy (maksymalnie – o 45 proc. – telewizor LCD Toshiba 40LV933). W przypadku LED-ów maksymalna różnica wyniosła 22 proc. (dla Samsunga UE32EH4000W – 1499 zł wobec 1174 zł). Na zakupach kina domowego można według Nokautu zaoszczędzić średnio 19 proc.

 

 

Ponad 20-procentowe różnice stawek stwierdzono dla takich produktów jak słuchawki, aparaty cyfrowe, konsole Play Station 3 i Xbox 360. W przypadku dwóch ostatnich urządzeń oszczędności wynoszą ok. 300 złotych (21 proc.). Ceny sprzętu AGD były średnio o 29 proc. niższe.

 

 
 Ceny uwzględnione w badaniu obowiązywały w dniu 7 grudnia br.