Przejmowana spółka powinna osiągnąć w tym roku co najmniej 600 tys. zł zysku netto, a w przyszłym co najmniej 1,2 mln zł. Jeśli nie zrealizuje tych celów, wtedy Duratonic Investments Limited zrezygnuje z 4 mln akcji grupy Nokaut. Taką sytuację gwarantuje warunkowa umowa darowizny, w której Duratonic przekazuje Nokautowi wspomniane akcje, pod warunkiem że HubStyle nie zrealizuje podstawionych przed nim celów.

Nokaut zapewnia, że dzięki transakcji wejdzie na najbardziej perspektywiczną część rynku e-commerce. HubStyle to właściciel marki Sugarfree oraz sklepu internetowego z odzieżą Sugarfree.pl. Jak podaje Nokaut, ten biznes generuje średnią roczną marżę brutto na poziomie 54 proc.

„Niedługo zostanie mianowany nowy zarząd, który przedstawi rynkowi strategię rozwoju” – zapowiedział Wojciech Czernecki, główny akcjonariusz i przewodniczący rady nadzorczej grupy Nokaut.

Transakcja odbędzie się po wycenie niższej od wartości godziwej HubStyle, którą audytor określił na ponad 19 mln zł. Grupa Nokaut zapłaci 10,6 mln zł za 75 proc. udziałów w spółce. W zamian za udziały w HubStyle grupa wyemituje nowe akcje – ponad 8,5 mln walorów w cenie 1,24 zł (co stanowi średnią kursu z ostatnich trzech miesięcy oraz roku). Nokaut obiecuje, że nowe akcje nie zostaną szybko wprowadzone do obrotu giełdowego.

Po transakcji grupa Nokaut zmieni nazwę na Hubstyle, coraz bardziej oddalając się od swojego niegdysiejszego core biznesu, jakim jest porównywarka cen. Warto zwrócić uwagę, że już wcześniej wydzielono spółkę Nokaut sp. z o.o., która przejęła działalność operacyjną związaną z porównywarką. W ub.r. Nokaut negocjował sprzedaż tej spółki.