– Planujemy mocno zawalczyć o polski rynek, przekształcając się w platformę handlową, umożliwiającą klientom wygodne i łatwe dokonywanie zakupów w Internecie – poinformował prezes Nokautu Wojciech Czernecki.

Według Rzeczpospolitej Nokaut nie będzie samodzielnie sprzedawać  towarów, umożliwi natomiast zakupy za pośrednictwem porównywarki, bez konieczności rejestracji w poszczególnych e-sklepach. Możliwe więc, że system będzie działał podobnie jak „Kup na Ceneo” (można nabyć towary z różnych sklepów w ramach jednej transakcji, nie rejestrując się u poszczególnych e-sprzedawców).

Kończą się zapisy na akcje Nokautu, których cenę ustalono na 12 zł. Inwestorzy indywidualni mogli zapisywać się na udziały do 21 lutego. Obecnie przyjmowane są zgłoszenia dużych podmiotów. Przydział akcji nastąpi 29 lutego, a debiut giełdowy planowany jest w marcu. W grudniu Nokaut zamierzał pozyskać z emisji 37,5 – 52,5 mln zł. Przy cenie 12 zł za 1 udział do kasy grupy wpłynie ponad 31 mln zł. – Mimo trudnego rynku odnotowaliśmy spore zainteresowanie ofertą publiczną Grupy Nokaut. Inwestorzy pozytywnie ocenili nasze plany inwestycyjne i strategię rozwoju – stwierdził Wojciech Czernecki.

Za pozyskane pieniądze Nokaut kupi Skąpca i Opineo (za 12-15 mln zł), chce także zainwestować w rozwiązania mobilne i płatności elektroniczne.

Po fuzji ze Skąpcem Nokaut zostanie liderem rynku porównywarek. Skonsolidowane przychody grupy w 2012 roku mają wynieść 22 mln zł, a zysk netto – 7 mln zł.