Badani przez Nokaut (osoby w wieku ponad 15 lat) bardzo pozytywnie oceniają różne aspekty związane z zakupami online. Podoba im się asortyment sklepu (95,4 proc.), prezentacja produktu na stronie WWW (93,1 proc.), proces składania zamówienia (95,2 proc.), dostawa towaru (93,4 proc.) oraz produkt (97,4 proc.). Nic dziwnego więc, że większość (86,9 proc.) deklaruje, że będzie w przyszłości kupować w Internecie, najczęściej korzystając przy tym z wyszukiwarek cen (83,1 proc.).

– Nawet gdy klienci kupują w sklepie tradycyjnym, bardzo często wcześniej wyszukują w sieci produkty, którymi są zainteresowani – mówi Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut.

Badanie przeprowadziła na zlecenie Nokautu ARC Rynek i Opinia metodą CAWI w sierpniu 2011 r., na reprezentatywnej grupie 1062 respondentów, którzy kupowali w Internecie lub mieli taki zamiar.