Zdaniem Dontpay.pl wojna cenowa jest zła dla wszystkich, a na pobojowisku zostają duże firmy, które są w stanie udzielić najwyższych rabatów i przetrwać aż padnie konkurencja. Dla małych e-sklepów wyścig na obniżanie cen to droga donikąd (a raczej do plajty). Serwis zwraca uwagę, że taka rywalizacja jest szczególnie nieskuteczna w handlu internetowym, ponieważ konsumenci mogą łatwo wyszukać najtańszą ofertę. Zniżki nie pomagają także zatrzymać klienta. Po korzystnym zakupie oczekuje kolejnych upustów, a jak ich nie ma, przenosi się tam, gdzie jest taniej.

Dontpay.pl radzi sprzedawcom internetowym, aby zamiast rywalizować na rabaty starali się budować lojalność kupujących, tzn. stworzyć grupę klientów, którzy lubią i cenią e-sklep (i są gotowi podzielić się pozytywną opinią np. na forach).
– Wbrew pozorom marzeniem klienta nie jest spędzanie kilkudziesięciu minut na szukaniu najtańszej dostępnej w sieci oferty oraz dodatkowo kalkulowaniu kosztów jej dostawy. Większość wolałaby znaleźć produkt i kupić go jak najkorzystniej, najwygodniej i najszybciej – najlepiej w sprawdzonym, zaufanym sklepie. Dlatego budowanie lojalności w oparciu o przekonanie klienta, że kupując u nas robi korzystny interes jest takie ważne – stwierdza Marcin Walocha z Dontpay.

Jak zwiększyć lojalność konsumentów? Serwis ma kilka rad:
– zbieraj informacje o klientach (jakie mają oczekiwania, czy są zadowoleni), co pozwoli lepiej dostosować ofertę i działanie e-sklepu do ich preferencji,
– poprawiaj obsługę w oparciu o informacje od klientów,
– kontaktuj się z klientami, np. przekazując istotne nowości,
– nagradzaj klienta za lojalność (można stworzyć program lojalnościowy albo połączyć się z innymi sklepami w celu przygotowania korzystnej oferty).