Raport Canona pokazuje zmieniające się oczekiwania nabywców usług druku oraz niewykorzystane okazje dla ich dostawców i firmowych działów druku.

Wynika z niego, że dostawcy, którzy będą dzielić się swoją wiedzą i staną się konsultantami odbiorców, odniosą sukces. Jest to niewykorzystana szansa, która daje możliwość wyjścia z ofertą poza samą usługę druku – stwierdza raport, koncentrujący się na usługach związanych z działalnością marketingową firm.

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród menadżerów ds. marketingu, mniej niż 20 proc. dostawców spełnia potrzeby swoich klientów. Tymczasem 80 proc. pytanych firm oczekuje kreatywnego wsparcia ze strony swoich dostawców, a 75 proc. potrzebuje częstszych konsultacji.

Klienci wierni kontrahentom

Ponad 80 proc. nabywców konsekwentnie korzysta z wybranego dostawcy usług druku, a 60 proc. twierdzi, że nie zdecydowałoby się na najtańszą opcję.

Mimo popularności cyfrowych form komunikacji, niemal wszyscy ankietowani w badaniu Canona (97 proc.) twierdzą, że w działaniach marketingowych korzystają również z materiałów drukowanych, a blisko połowa (47 proc.) robi to regularnie.

Co więcej, 30 proc. odbiorców wierzy, że druk pozostanie równie istotny lub nawet zwiększy swoje znaczenie w najbliższych latach.

Branże, które są najbardziej skoncentrowane na druku jako modelu komunikacji z klientami to handel detaliczny, produkcja, ochrona zdrowia i sektor publiczny.
Znaczenie druku w najbliższych 5 latach najprawdopodobniej wzrośnie w hotelarstwie, handlu detalicznym i hurtowym oraz sektorze użyteczności publicznej – stwierdzono w raporcie.

Dane zawiera raport Canona „Creating Customer Value”.