Niewykorzystane szanse na rynku druku
Mniej niż 20 proc. dostawców usług druku spełnia potrzeby swoich klientów – według badania.
Zmienia się rola dostawców usług druku – wynika z raportu.
Raport Canona pokazuje zmieniające się oczekiwania nabywców usług druku oraz niewykorzystane okazje dla ich dostawców i firmowych działów druku.
Wynika z niego, że dostawcy, którzy będą dzielić się swoją wiedzą i staną się konsultantami odbiorców, odniosą sukces. Jest to niewykorzystana szansa, która daje możliwość wyjścia z ofertą poza samą usługę druku – stwierdza raport, koncentrujący się na usługach związanych z działalnością marketingową firm.
Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród menadżerów ds. marketingu, mniej niż 20 proc. dostawców spełnia potrzeby swoich klientów. Tymczasem 80 proc. pytanych firm oczekuje kreatywnego wsparcia ze strony swoich dostawców, a 75 proc. potrzebuje częstszych konsultacji.
Klienci wierni kontrahentom
Ponad 80 proc. nabywców konsekwentnie korzysta z wybranego dostawcy usług druku, a 60 proc. twierdzi, że nie zdecydowałoby się na najtańszą opcję.
Mimo popularności cyfrowych form komunikacji, niemal wszyscy ankietowani w badaniu Canona (97 proc.) twierdzą, że w działaniach marketingowych korzystają również z materiałów drukowanych, a blisko połowa (47 proc.) robi to regularnie.
Co więcej, 30 proc. odbiorców wierzy, że druk pozostanie równie istotny lub nawet zwiększy swoje znaczenie w najbliższych latach.
Branże, które są najbardziej skoncentrowane na druku jako modelu komunikacji z klientami to handel detaliczny, produkcja, ochrona zdrowia i sektor publiczny.
Znaczenie druku w najbliższych 5 latach najprawdopodobniej wzrośnie w hotelarstwie, handlu detalicznym i hurtowym oraz sektorze użyteczności publicznej – stwierdzono w raporcie.
Dane zawiera raport Canona „Creating Customer Value”.
Podobne aktualności
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.