Wartość sprzedaży całej korporacji Arrow wzrosła globalnie w I kw. br. o 5 proc., do 5,76 mld dol., a zysk netto zwiększył się o 7 proc. do 114 mln dol. Jak podaje spółka, przychody były rekordowe. CEO Arrow Michael J. Long wyjaśnia ten wynik napływem klientów. Większość obrotów Arrow osiąga na komponentach (4,06 mld dol. w I kw. br., +10 proc. r/r). W Europie dystrybutor zwiększył ich sprzedaż o 6 proc.

Spadek przychodów odnotował natomiast Arrow ECS (Enterprise Computing Solutions) – o 5 proc., do 1,7 mld dol., aczkolwiek jego zysk operacyjny wzrósł o 3 proc. "Zysk jest najlepszą miarą tego biznesu" – twierdzi CEO korporacji. Według niego wzrost jest związany oferowanymi rozwiązaniami software'owymi. Dzięki uzyskaniu dystrybucji Dell EMC firma spodziewa się 350 mln dol. dodatkowych przychodów.

Szef Arrow ECS Sean Kerins uważa, że konsolidacja rynku powoduje niepewność wśród resellerów, co sprzyja takim dystrybutorom jak Arrow. 

"Za każdym razem, gdy są zmiany u konkurencji, powoduje to niepewność w kanale sprzedaży. Wydaje mi się, że wielu resellerów i dostawców usług szuka bezpiecznej przystani w kanale dystrybucji z wartością dodaną" – twierdzi Kerins. Według niego firmie coraz szybciej przybywa nowych klientów.

W tym roku Kerins przewiduje większą sprzedaż rozwiązań software'owych oraz sprzętu określanego jako "hardware nowej generacji".