Według Contextu w minionym kwartale sprzedaż switchy u największych europejskich dystrybutorów zwiększyła się o 4 proc. w porównaniu z ub. rokiem. Wartościowo wzrost był jeszcze większy i wyniósł 16 proc. Zdaniem Contextu producenci osiągnęli większe przychody dzięki podwyżkom cen urządzeń, jakie miały miejsce w lipcu i sierpniu. W III kw. 2010 r. liderem europejskiego rynku przełączników (biorąc pod uwagę sprzedaż w sztukach) był Netgear z 30-procentowym udziałem, podczas gdy w II kw. 2010 r. miał 25 proc. Lepszy wynik jest efektem dużego zapotrzebowania na sprzęt Netgeara w sierpniu, zwłaszcza na modele FS605 i FS105. Najczęściej kupowanymi przełącznikami w III kw. w Europie były jednak urządzenia D-Linka z linii DES-1000. W ub. kwartale D-Link osiągnął 22 proc. udziału w rynku. Na trzeciej pozycji uplasowało się HP (19 proc.), które na przekór trendowi obniżyło ceny niektórych produktów. Jak zauważa Context, mimo zwiększenia udziałów ilościowych, przychody producenta ze sprzedaży switchy zmniejszyły się o 26 proc. we wrześniu 2010 r. w porównaniu z lipcem 2010 r.