Netgear jest na ścieżce wzrostu. W II kw. 2021 r. przychody firmy w skali światowej zwiększyły się o 10,3 proc., 309 mln dol.

Poprawiła się rentowność. Marża zysku operacyjnego skoczyła do 7 proc. wobec 3,2 proc. przed rokiem (w ujęciu GAAP).

Zysk netto na akcję wzrósł niemal trzykrotnie, do 0,57 dol. z 0,20 dol. (GAAP).

Warto zauważyć, że lepszy wynik został osiągnięty mimo nękających całą branżę ograniczeń w łańcuchu dostaw.

MŚP i konsumenci chcą więcej Netgeara

Co ciekawe, szczególnie silny wzrost sprzedaży producent osiągnął w segmencie MŚP (+58 proc. r/r). Zwiększa się również zainteresowanie rozwiązaniami marki na rynku konsumenckim, co widać w USA.

Otóż Netgear zwiększył udział w rynku sieci domowych w USA o 3 proc. do 46 proc. Wzrosła baza płatnych abonentów o kolejne 33 tys., przekraczając pół miliona. Ponadto wzrósł udział WiFi 6 Triband mesh do 34 proc. całkowitego rynku sieci mesh, z 8 proc. rok temu. Netgear ma obecnie 65 proc. udziału.

„Nasza długoterminowa teza, że ​​WiFi premium będzie napędzać wzrost rynku sieci konsumenckich oraz bazę abonentów naszych usług, pozostaje nienaruszona” – komentuje Patrick Lo, prezes i dyrektor generalny Netgear.

Informuje również, że w II kw. br. została uruchomiona usługa inteligentnej kontroli rodzicielskiej w wybranych routerach WiFi Nighthawk, a w III kw. br. planowane jest jej wdrożenie w linii WiFi 6 Orbi.

Także w naszym regionie widać większe zainteresowanie rozwiązaniami Netgeara.

Klienci postawili na jakość
“Również na rynku Europy Środkowo-Wschodniej widać ten trend, szczególnie jeśli chodzi o zainteresowanie WiFi6. Coraz więcej użytkowników jest świadomych i wybiera rozwiązania z górnej półki cenowej, naturalnie oferujące wyższą jakość w stosunku do tanich zamienników. Związane jest to ze wzrostem urządzeń podłączonych do WiFi w gospodarstwach domowych a także dostosowywaniem do pracy zdalnej. Pandemia zmieniła sposób pracy i mobilność stała się standardem” – komentuje Piotr Dudek, dyrektor regionalny Netgear na Europę Wschodnią.