Dostawca storage’u zmienia swoją strategię w kanale sprzedaży. Udział w programie partnerskim nie będzie już tak łatwy jak dotychczas (poprzez rejestrację online). Zwiększając wymagania firma chce premiować partnerów, którzy osiągają lepsze wyniki i są bardziej zaangażowani we współpracę. Wprowadzając tego rodzaju politykę NetApp już w ciągu minionego roku znacznie obniżył liczbę partnerów w krajach EMEA – o ponad 1,5 tys. Obecnie ma w regionie ok. 2 tys. firm partnerskich.

Na konferencji dla partnerów z regionu EMEA (w ub. tygodniu w Budapeszcie) Mark Davied, Senior Director of Worldwide Channel Programs, zapowiedział, że firma będzie więcej inwestować w mniejszą liczbę partnerów. W związku z tym przewidywane są kolejne redukcje.
 
NetApp zamierza znacznie ograniczyć przede wszystkim ilość partnerów “srebrnych”. Dotychczas firmy, które chciały uzyskać taki status, rejestrowały się na stronie internetowej programu. Producent wprowadza ostrzejszą selekcję. Będzie sprawdzać, czy partnerzy przeszli niezbędne szkolenia i osiągnęli wymagany poziom sprzedaży. Próg obrotów podniesiono z 20 tys. do 60 tys. euro rocznie. Partnerzy „złoci” i „srebrni”  mogą natomiast liczyć na dodatkowe profity premiujące wzrost sprzedaży rozwiązań NetApp.