Neo24.pl poinformował, że w 2013 r. sprzedaż produktów IT zwiększyła się o ponad 50 proc. w porównaniu z 2012 r. Rosnącym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza tablety, dyski twarde i urządzenia sieciowe (pisaliśmy o tym tutaj). Według detalisty w przypadku notebooków sprzedaż w ub.r. była większa o ponad 20 proc. w odniesieniu do 2012 r., co wynikało ze znacznego poszerzenia oferty, zwłaszcza ultrabooków.

W 2014 r. celem Neo24.pl jest co najmniej utrzymanie tempa wzrostu sprzedaży w segmencie IT. Spółka zapowiada poszerzanie asortymentu. Liczy przede wszystkim na urządzenia mobilne – przewiduje utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży tabletów oraz dalsze wzrosty na rynku smartfonów. Większe wzięcie mają mieć także phablety (łączące cechy smartfona i tabletu). Duże wzrosty sprzedaży powinny nastąpić w przypadku technologii wspierających chmurę i druk 3D. Neo24.pl stawia także na urządzenia sieciowe, szczególnie routery, oraz produkty gamingowe.

W przypadku tabletów poprawę wyniku ma zapewnić m.in. dużo większy udział urządzeń z Windowsem oraz modeli konwertowalnych, z klawiaturą i ruchomym albo odłączanym ekranem. Ponadto prognozowany jest wzrost popularności monitorów z tunerem.

Klienci będą wybierać droższy sprzęt

Zdaniem Marcina Stadnika, dyrektora Dywizji Zakupów IT Neo24.pl, w nadchodzących kwartałach możliwy jest nie tylko ilościowy wzrost sprzedaży (obserwowany zresztą od dłuższego czasu), lecz także wartościowy. Według niego najtańsze urządzenia pozostaną popularne, np. jako sprzęt dla dzieci, ale dorośli konsumenci będą częściej szukać zaawansowanych produktów. 

– Pojawi się coraz więcej maszyn, które w dużym stopniu zaczną zastępować laptopy, jak tablet, klawiatura z dyskiem – z Windows 8, a urządzenia tej klasy to sprzęt z wyższej półki cenowej. Konsumenci będą coraz chętniej wybierać tablety w wyższej cenie, bo sprzęt ten spełni funkcje wielu innych urządzeń, łącząc pracę, dom i rozrywkę w jednym. Po droższe konfiguracje, np, transformery, konsekwentnie sięga sektor biznesowy. Coraz więcej firm dopuszcza używanie prywatnego sprzętu przez pracowników i w konsekwencji inwestuje w ochronę sieci, oprogramowanie i sprzęt sieciowy – mówi ekspert.

Wśród urządzeń z wyższych półek Neo24.pl zakłada także większą sprzedaż ultrabooków w 2014 r. (kosztem laptopów standardowych). Klientów powinny zainteresować Chromebooki, czyli notebooki z systemem Google Chrome. Firma zakłada stagnację popytu na standardowe laptopy  – zdaniem e-sklepu ich udział w rynku przejmują zwłaszcza 7-8 calowe tablety, a w kolejnych latach wzrośnie popularność większych modeli. Będzie maleć sprzedaż desktopów, za wyjątkiem AIO. Z kolei w segmencie urządzeń drukujących popyt przenosi się z drukarek na maszyny wielofunkcyjne, zyskują także alternatywne materiały eksploatacyjne.