Nastaną nowe rządy w Media Markt
Koniec długich poszukiwań CEO. Od 1 sierpnia br. zaczyna urzędowanie nowy szef Ceconomy i MediaMarktSaturn.
Karsten Wildberger, obecnie w E.ON, był poprzednio w T-Mobile, Vodafone, Telstra (zdj. E.ON).
Karsten Wildberger od 1 sierpnia br. obejmie funkcję CEO Ceconomy oraz należącej do tej korporacji spółki MediaMarktSaturn. Obecnie od 2016 r. jest w zarządzie firmy energetycznej E.ON jako dyrektor operacyjny.
1,5 roku tymczasowego CEO
Tym samym kończy się trwający 1,5 roku okres poszukiwań nowego lidera i tymczasowych rządów w Ceconomy, które objął w październiku 2019 r. Bernhard Düttmann z rady nadzorczej, po tym jak poprzedni CEO rozstał się z firmą po kiepskich wynikach roku finansowego.
Z kolei dotychczasowy szef MediaMarktSaturn, Ferran Reverter Planet, niespodziewanie zmienił branżę i zostanie CEO FC Barcelona. Opuści sieć z elektroniką w czerwcu br.
Karsten Wildberger jako pierwszy szef połączy funkcje CEO Ceconomy i MediaMarktSaturn.
Większa centralizacja oraz ujednolicenie struktur i procesów jest jednym z priorytetów wdrażanej od lata ub.r. restrukturyzacji w Ceconomy, które niedawno uzyskało 100 proc. kontrolę nad MediaMarktSaturn.
To nie jedyna zmiana w zarządzie Cenonomy. Nowy CEO stworzy przyszły zespół zarządzający wraz z Florianem Wieserem, dyrektorem finansowym MediaMarktSaturn. Jego powołanie do zarządu Ceconomy, również na stanowisko CFO, nastąpiło 1 maja. Dotychczasowa szefowa finansów korporacji, Karin Sonnenmoser, odeszła za porozumieniem stron.
Ponad 20 lat doświadczenia
Karsten Wildberger, ma ponad 20-letnie międzynarodowe doświadczenie z różnych branż w rolach marketingowych, sprzedażowych, w biznesie wielokanałowym, w retailu oraz w cyfrowej transformacji dużych przedsiębiorstw. W minionych latach, przed E.ON, pełnił funkcje kierownicze u operatorów telekomunikacyjnych: T-Mobile, Vodafone i Telstra.
Karsten Wildberger ma tytuł doktora fizyki. Jest partnerem w Boston Consulting Group. Doradzał firmom z różnych branż w kwestiach strategii i cyfryzacji.
W zarządzie E.ON kieruje sprzedażą, obszarem „zdecentralizowana infrastruktura energetyczna”, zakupami energii, elektromobilnością, marketingiem, transformacją cyfrową i IT.
Co wniesie do firmy nadchodzący CEO
Dla Ceconomy i MediaMarktSaturn szczególnie cenne może być doświadczenie nowego CEO z tradycyjnymi modelami sprzedaży detalicznej i transformacji do omnichannel, kanałów cyfrowych i usług – wynika z komentarza Thomasa Dannenfeldta, przewodniczącego rady nadzorczej Ceconomy.
Pierwsze wskazania nowego szefa
Przyszły CEO wyliczył na początek ogólne priorytety korporacji, którymi będzie zarządzał.
„Ceconomy i MediaMarktSaturn są w kluczowej fazie. Chodzi o to, aby poradzić sobie z wyzwaniami pandemii, wykorzystać szanse digitalizacji, wzmocnić współpracujące ze sobą kanały stacjonarne i cyfrowe oraz co nie mniej ważne dynamicznie dostosowywać biznes do zmieniających się preferencji klientów” – oznajmił Karsten Wildberger.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.