Według Internet Standard 2K12 w ub. roku najlepsze wyniki finansowe spośród firm działających w polskim Internecie wypracowały spółki telekomunikacyjne. Numerem 1 był Orange, który z Internetu uzyskał ponad 2,5 mld zł przychodów, co stanowiło 17 proc. wpływów spółki.

Jeśli chodzi o firmy wyspecjalizowane w e-handlu, to nie jest zaskoczeniem, że na topie znalazł się QXL, operator Allegro. Jego przychody w 2011 r. wyniosły 730 mln zł (nr 6 wśród wszystkich firm internetowych) wobec 660 mln zł w 2010 r. Dodatkowe 20 mln zł spółka wypracowała dzięki zakupom grupowym. Potem jest długo, długo nic. Drugą pod względem wpływów spółką e-commerce jest Groupon (260 mln zł, nr 12).

Wśród e-sklepów z elektroniką największą sprzedaż odnotował Neo24.pl  – 242 mln zł w ciągu całego roku (nr 13), wobec 217 mln zł w 2010 r. Dużo mniejsze wpływy z Internetu miał Komputronik – 150 mln zł (nr 17), ale także jego wynik był lepszy niż rok wcześniej (140 mln zł). Warto zauważyć, że spółka Neo24.pl z handlu w Internecie czerpie 100 proc. wpływów, natomiast Komputronik – 14 proc. (w ub. roku), który dodatkowo wypracował blisko 40 mln zł przychodów z usług internetowych (4 proc.).

Z rankingu Internet Standard 2K12 wynika, że w 2011 r. znacznie zwiększyło sprzedaż Agito.pl, osiągając 87,3 mln zł przychodów (wobec 64,7 mln zł rok wcześniej). Wzrost nie szedł jednak w parze z poprawą wyniku netto. Rok 2011 spółka zamknęła przeszło 4-milionową stratą (dla porównania w 2010 r. strata wyniosła 1,9 mln zł). W tym roku Agito zostało kupione przez Allegro.

W rankingu nie pojawiły się takie marki jak Sferis, Vobis, jak również e-sklepy Electro.pl i Morele.net, które w zeszłorocznym podsumowaniu zajmowały wysokie miejsca pod względem przychodów według Internet Standard.

Spośród serwisów zakupów grupowych dużo lepszy wynik miał Gruper.pl (blisko 60 mln zł wpływów, a w 2010 r. – 4 mln zł). Z kolei właściciel porównywarki cen, Grupa Nokaut, osiągnęła 7,7 mln wpływów wobec 5,1 mln zł rok wcześniej. Wzrósł również jej zysk netto (z 2 do 2,5 mln zł).