Ranking powstał w oparciu o ilość urządzeń dostarczonych na rynek od stycznia do grudnia 2014 r. Dane sprzedażowe NPD Group’s DistributorTrack obejmują przede wszystkim amerykańskie firmy. Zdecydowanym liderem jest Cisco – 8 z 10 najczęściej zamawianych Access pointów w ub.r. miało logo tej marki, choć udział korporacji w sprzedaży skurczył się z 62,3 proc. w 2013 r. do 59,7 proc. w 2014 r. Druga na liście Aruba Networks idzie w górę – zwiększyła swój udział z 11,5 proc. do 15,5 proc. To dobra wiadomość dla HP, które przejmie Arubę za 3 mld dol. (umowę w tej sprawie podpisano w lutym br.). Aruba zostanie spółką zależną HP, które w rankingu przełączników spadło z 3,9 proc. w 2013 r. do 3 proc. w 2014 r. 

Warto zwrócić uwagę na awans Ruckusa, który w 2013 r. nie mieścił się w pierwszej dziesiątce dostawców. Z kolei Meru straciło ponad 40 proc. swoich udziałów. Firma próbuje poprawić bilans z pomocą uruchomionej w ub.r. platformy programowej, oferującej centralne zarządzanie punktami dostępowymi i aplikacjami. 

 

Najpopularniejsze marki punktów dostępowych w 2014 r. według NPD:

 

1. Cisco Systems – 59,7 proc. udziału w rynku w ujęciu ilościowym

2. Aruba Networks – 15,5 proc.

3. HP – 3,0 proc.

4. Ruckus Wireless – 2,6 proc.

5. Meru Networks – 2,1 proc.

6. Extreme Networks – 1,7 proc.

7. EnGenius Technologies – 1,5 proc.

8. Ubiquiti Networks – 1,1 proc. 

9. SonicWall – 0,8 proc.

10. Fortinet – 0,4 proc.