Lenovo, Apple, Microsoft to najpopularniejsze marki komputerów przenośnych w Polsce w br. – według danych ClickMeeting. Taki jest wynik analizy wypowiedzi internautów z wykorzystaniem narzędzia AI, która objęła liczbę wzmianek w sieci w j. polskim. Według podsumowania produkty Lenovo były wymieniane ponad 8,7 tys. razy w I kw. br. Wzmianki te dotarły do 8,9 mln internautów.

Z kolei o MacBookach odnotowano 7,4 tys. wzmianek z zasięgiem 8,3 mln, a o laptopach Microsoftu 5,3 tys. i ponad 6 mln zasięgu – twierdzi ClickMeeting.

Według Canalys dostawy notebooków w I kw. br. zmniejszyły się globalnie o 6 proc. (do 63,2 mln szt.), a stacjonarnych komputerów wzrosły o o 13 proc. (do 16,8 mln szt.).

Natomiast przychody ze sprzedaży komputerów (notebooki i desktopy łącznie) wzrosły o ponad 15 proc. w I kw. 2022 r. (do ponad 70 mld dol.), mimo spadku dostaw o 3 proc. r/r.