RTV Euro AGD, MediaMarkt i Mediaexpert to najlepiej znane internautom serwisy internetowe ze sprzętem elektronicznym (kategoria RTV AGD) – według raportu "E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla E-commerce Polska". W badaniu spontanicznej rozpoznawalności marek te trzy sieci uzyskały odpowiednio 25 proc., 22 proc. i 21 proc. wskazań. Na czwartym miejscu znalazło się Allegro (19 proc.) – wskazane w tym przypadku jako marka e-commerce w sektorze RTV i AGD.

MediaMarkt i Mediaexpert najczęściej wymieniali najmłodsi respondenci (w wieku 15-24 lat). Osoby z wyższym wykształceniem i dobrze oceniające swoją sytuację materialną najlepiej znały RTV Euro AGD i MediaMarkt.

Jeśli chodzi o spontaniczną rozpoznawalność marek związanych z handlem internetowym, niezależnie od asortymentu, to Allegro jest nadal bezkonkurencyjne. Wskazało go aż 72 proc. badanych. Potem jest długo długo nic, a na kolejnych miejscach są Olx (33 proc.) i Ceneo (12 proc.).

Polskie serwisy muszą jednak liczyć się z coraz silniejszą konkurencją z zagranicy. W sklepach internetowych poza krajem kupuje już 23 proc. badanych, podczas gdy dwa lata temu ten odsetek wynosił 10 proc. Wśród zagranicznych marek najbardziej znany jest AliExpress – 30 proc. internautów, którzy w ostatnich 6 miesiącach robili zakupy w serwisach innych niż polskie, spontanicznie rozpoznaje tę markę.

Badanie "E-commerce w Polsce 2018" zostało przeprowadzone w kwietniu br. wśród 1,5 tys. internautów w wieku od 15 lat.