Najmniej awaryjne komputery i tablety
W zestawieniach niezawodności urządzeń od dawna na topie jest jedna marka. Potwierdzają to dane za II kw. br.

Najrzadziej psują się laptopy i tablety Samsunga – wynika nowego z rankingu amerykańskiego serwisu Rescuecom. Koreańska marka jest na topie zestawienia już trzeci rok (z przerwą związaną z włączeniem do rankingu tabletów Amazona w ub.r.), wykazując dużo większą niezawodność niż Mac’i i iPady Apple’a (co pokazuje punktacja). Obie te marki zajmowały odpowiednio pozycje 1 i 2 w rankingu także przed rokiem. Według danych Rescuecom ostatnio znacznie poprawiła się jakość urządzeń Asusa – w I kw. br. był on na 6 pozycji, a w II kw. awansował na 3 miejsce (rok temu był czwarty). W porównaniu z II kw. 2013 r. mniej pracy mają serwisanci z maszynami Toshiby (była wówczas numerem 8). Nieco pogorszyła się natomiast jakość urządzeń Della i HP (przed rokiem na 5 i 6 miejscu). Acer niezmiennie zamyka stawkę.
Kolejność ustalono porównując udziały poszczególnych producentów w sprzedaży PC i tabletów na amerykańskim rynku, z liczbą awarii zgłoszonych w Rescuecom (im mniej napraw w porównaniu z ilością sprzedanych urządzeń, tym wyższa pozycja na liście).
Ranking niezawodności komputerów w II kw. 2014 r.
Producent* |
Udział w amerykańskim rynku PC i tabletów** |
Udział w naprawach w Rescuecom |
Punktacja |
Stopień niezawodności |
|
1. Samsung |
11.2% |
2.8% |
392 |
A+ |
|
2. Apple |
22.9% |
7.9% |
290 |
A |
|
3. Asus |
4.0% |
3.0% |
133 |
B |
|
4. Lenovo/IBM |
7.2% |
6.4% |
113 |
C+ |
|
5. Toshiba |
3.8% |
3.9% |
97 |
C- |
|
6. Dell |
16.3% |
26.9% |
60 |
D |
|
7. HP |
16.8% |
28.9% |
58 |
D |
|
8. Acer |
3.8% |
16.2% |
23 |
F |
* Uwzględniono marki, które mają co najmniej 1 proc. udziału w rynku
** Dane IDC
Źródło: Rescuecom
Podobne aktualności
5 smartfonów, których naprawa jest najdroższa
Szczególnie kosztowny okazuje się serwis sprzętu dwóch dużych marek.
Producenci sabotują naprawę urządzeń?
Szef dużej firmy serwisowej twierdzi, że producenci celowo utrudniają reparację sprzętu. Wskazuje na Apple'a, Microsoft i Samsunga.
Zaskakująco szybka naprawa w serwisach elektroniki
Blisko 60 proc. zgłoszeń serwisowych kończy się naprawą – według sprzedawców. Co czwarty klient otrzymuje urządzenie w ciągu dwóch dni.