Najlepszy rok w historii płaskich paneli
"Ten sukces jest jeszcze słodszy" - komentuje analityk. Prognoza wyjaśnia, co będzie dalej.
Wolumeny dostaw płaskich paneli B2B jeszcze nigdy nie były tak duże – twierdzą analitycy.
Takiego wyniku jeszcze nie było. Dostawy płaskich paneli B2B na światowy rynek wzrosły o 3,1 proc. r/r w III kw. 2021 r., osiągając najwyższy poziom w historii, tj. 1,74 mln szt. – twierdzi Futuresource Consulting.
„To, co sprawia, że ten sukces jest jeszcze słodszy, to szereg przeszkód, które stanęły na drodze. Covid-19 nadal rzuca cień na rynek, ukazując jego słabości. Odczuwalne są ciągłe niedobory komponentów, a rosnące koszty transportu obniżają zyski. A jednak rynek idzie naprzód” – komentuje Matthew Rubin, starszy analityk w Futuresource Consulting.
Co istotne, wartość dostaw paneli B2B w III kw. br. mimo rekordu ilościowego była o 9 proc. mniejsza niż przed rokiem.
Co roku większa sprzedaż
Oczekuje się, że rynek płaskich paneli osiągnie wzrost o 22,9 proc. w 2021 r. wobec 2020 r. To największy roczny wolumen, jaki kiedykolwiek widziano. Co więcej, prognoza zakłada także rosnącą sprzedaż do 2025 r., średnio o 4,1 proc. rocznie. To dobry wynik, biorąc pod uwagę dojrzałość tej technologii – stwierdza Futuresource Consulting.
W 2022 r. pozostaną zaległości w zamówieniach
Szczególnie segment interaktywnych płaskich wyświetlaczy ucierpiał z powodu niedoborów. W tym roku nie udało się dostarczyć tyle wyświetlaczy, aby zaspokoić popyt. Zaległości w zamówieniach nie uda się nadrobić jeszcze przez większą część 2022 r. – przewidują analitycy.
Zwłaszcza mniejsi producenci wyświetlaczy odczuli skutki zaburzeń w łańcuchu dostaw. Duże marki miały mniejsze problemy.
Producenci premiują premium
W obliczu niedoborów dostawcy przeprojektowali produkty, aby dopasować je do dostępnych komponentów. Skoncentrowali się na promocji wysokomarżowych linii premium kosztem urządzeń klasy podstawowej – twierdzi Futuresource.
Kioski zaświecą w wielu branżach
Przewiduje się, że w przyszłości kioski samoobsługowe będą generować coraz większe możliwości dla dostawców płaskich paneli. Przypuszczalnie ten rodzaj urządzeń rozprzestrzeni się w wielu branżach. Wpływ na to zdaniem ekspertów powinny mieć regulacje i zmiany na rynku spowodowane przez Covid, takie jak wymaganie dystansu społecznego.
Podobne aktualności
E-sport podciągnie w górę rynek Pro AV
Wydatki na profesjonalne systemy AV w 2022 r. wciąż były niższe niż przed pandemią. Szansą na dodatkowe wpływy dla firm z branży jest e-sport.
Sprzedaż HDD o ponad 10 proc. w dół
Ożywienie rynku nie jest oczekiwane co najmniej do końca 2023 r.
Projekcja: po dołku nadchodzi ożywienie
Projektory znalazły swoją niszę, gdzie nie mają bezpośredniej konkurencji.