W IV kw. 2022 r. Black Point osiągnął jednostkowo 7,91 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 2 proc. r/r) i 0,51 mln zł zysku netto (spadek o 40 proc. r/r, z 0,86 mln zł). EBIDTA wyniosła 1,13 mln zł (wobec 1,46 mln zł rok temu).

Tym niemniej IV kw. ub.r. okazał się najlepszy dla spółki w 2022 r. pod względem przychodów ze sprzedaży i zysku netto.

Jak wyjaśnia prezes Kamila Yamasaki w liście do akcjonariuszy, na wyniki w IV kw. miała wpływ m.in. niekorzystna globalna sytuacja gospodarcza, która negatywnie oddziaływała na ceny surowców, półproduktów i koszty prowadzenia działalności. Mimo to w tym okresie spółka wypracowała ponad 60 proc. rocznego zysku netto, ponosząc przy tym koszty inwestycji w nowe produkty, usługi, kanały sprzedaży.

Prezes zapowiada dalsze inwestycje w kanały sprzedaży (e-commerce oraz IT).

Obecna strategia działania spółki Black Point S.A. ma na celu oprócz dalszego rozwoju sprzedaży poprzez długoletnich partnerów handlowych w Polsce, ekspansję sprzedaży internetowej na rynkach zagranicznych, a także konsekwentną dywersyfikację oferty produktowej poprzez wdrażanie nowych produktów i usług spoza druku” – zapowiada Kamila Yamasaki.

W końcu ub.r. Black Point sprzedał udziały w dotychczasowej spółce zależnej, Eco Service. Został mniejszościowym udziałowcem (40 proc.).