Najdroższymi markami świata trzeci raz z rzędu okazały się Apple i Google, wycenione odpowiednio na 170,276 mld dol. i 120,314 mld dol. co oznacza wzrost odpowiednio o 43 proc. i 12 proc. w odniesieniu do ub.r. W pierwszej dziesiątce znalazło 6 koncernów IT. Wśród nich tylko IBM stracił na wartości (-10 proc.). Po raz pierwszy do Top 10 wszedł Amazon. Wartość marki określono na 37,948 mld dol.

Do pierwszej setki weszło Lenovo (nr 100, 4,114 mld dol.) jako druga chińska marka w rankingu Global Best Brands. Pierwszą w ub.r. było Huawei (nr 88).

Wycenę marek oparto na takich czynnikach jak: wyniki finansowe produktów i usług danej marki oraz wpływ na wybory klientów. Oceniano także, czy siła marki przekłada się na zyski firmy albo umożliwia oferowanie wyższych cen.

Top 10 najdroższych marek świata (w nawiasie wycena w mld dol. i zmiana wartości rok do roku)

1. Apple (170,276, +43%)
2. Google (120,314, +12%)
3. Coca-Cola (78,423, -4%)
4. Microsoft (67,670, +11%)
5. IBM (65,095, -10%)
6. Toyota (49,048 +16%)
7. Samsung (45,297, 0%)
8. GE (42,267, -7%)
9. McDonald’s (39,809, -6%)
10. Amazon (37,948, +29%)

Spośród firm IT w pierwszej dwudziestce znaleźli się także: 14. Intel (35,415, +4%), 15. Cisco (29,854, -3%), 16. Oracle (27.283, +5%) i 18. HP (23,056, -3%). Z pełnym rankingiem top 100 można zapoznać się tutaj.

Według Interbrand 2015 marki IT dominują nad innymi pod względem wartości – mają 33,6 proc. udziału w całkowitej wycenie 100 najdroższych marek świata.